شهادت سالخورده‌ترین زن فلسطینی در زندان اسرائیل و واکنش‌ها
کد خبر: 4068093
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶

شهادت سالخورده‌ترین زن فلسطینی در زندان اسرائیل و واکنش‌ها

باشگاه اسیر فلسطینی از شهادت «سعدیه فرج الله مطر» سالخورده‌ترین اسیر زن در زندان‌های رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، این اسیر 68 ساله، اهل شهرک اذنا در غرب الخلیل بود که سپتامبر 2021 در نزدیکی حرم ابراهیمی در شهر الخلیل بازداشت شد.

هنوز 29 زن فلسطینی دیگر در زندان دامون رژیم صهیونیستی در اسارت هستند که قدیمی‌ترین آنها «میسون موسی» از شهر بیت لحم است که از سال 2015 در زندان به سر می‌برد و به 15 سال حبس محکوم شده است.

زندان اسرای زن فاقد حداقل امکانات است

قدری ابوبکر، رئیس کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطینی، رژیم اشغالگر و اداره زندان‌های این رژیم را مسئول کامل شهادت این اسیر فلسطینی خواند و گفت: از خبر شهادت اسیر زن فلسطینی شوکه شدیم. این اتفاق در چارچوب جرایم نژادپرستانه و انتقام جویانه در حق اسرای فلسطینی است. این رژیم از هیچ خط قرمزی نبوده که نگذشته باشد.

وی افزود: اسرای زن همچنان در زندان دامون با شرایط بسیار سخت اسارت مواجه هستند و از لحظه بازداشت، مورد ضرب و شتم و توهین قرار می‌گیرند و انواع محدودیت‌های روحی و جسمی برای آنان اعمال می‌شود. زندان «دامون» در دوران استعمار انگلیس به عنوان انبار دخانیات تأسیس شده بود و اسرای بازداشتی در آنجا فاقد حداقل امکانات معیشتی هستند.

با شهادت این زن فلسطینی تعداد اسرای فلسطینی که در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند به 230 نفر افزایش یافت.

مطر؛ قربانی قصور پزشکی

جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز شنبه اعلام کرد که جنایات رژیم صهیونیستی علیه اسرای زن و مرد در زندان‌های این کشور بدون توجه به تمامی قوانینی که حقوق اسرا را تضمین می‌کند، ادامه دارد و تازه‌ترین جنایات این رژیم شهادت اسیر سعدیه مطر (68 ساله) اهل الخلیل در زندان دامون بر اثر قصور عمدی پزشکی است.

محکومیت شهادت سالخورده‌ترین زن فلسطینی در زندان رژیم صهیونیستی//آماده

این جنبش در بیانیه‌ای تأکید کرد: شهادت مطر تروریسم جدیدی است که بر کارنامه تروریسم صهیونیستی افزوده شده است که با خون، ناله‌ها و عذاب‌های ملت فلسطین سنگین شده و لکه ننگی بر پیشانی همه کسانی است که مدعی دفاع از حقوق بشر هستند.

نهادهای بین المللی سکوت را بشکنند

عبداللطیف القانوع، سخنگوی حماس هم تأکید کرد که رژیم اشغالگر عواقب این جنایت شنیع علیه اسیر سالخورده فلسطینی را متحمل می‌شود.

این جنبش در بیانیه‌ای آورده است: شهادت اسیر سالخورده فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالی، وحشی‌گری این رژیم در برخورد با اسرا به ویژه بیماران را ثابت می‌کند.

حماس با بیان اینکه رژیم اشغالگر یک بار دیگر چهره زشت خود را در برخورد با اسرا نمایان می‌کند و نژادپرستی منفور خود را علیه آنان نشان می‌دهد، تأکید کرد: سیاست سهل انگاری پزشکی رژیم صهیونیستی در قبال اسرای قهرمان جنایتی شنیع است که باید متوقف شود.

این جنبش همچنین تأکید کرد که این جنایت باید همه نهادهای حقوق بشری، بشردوستانه و بین المللی را وادار به شکستن سکوت و تعقیب سران رژیم اشغالگر و توقف جنایات آنها علیه اسرا کند.

تخریب بیش از 80 منزل فلسطینی در 6 ماه

گزارش‌ها از فلسطین همچنین حاکی است که نظامیان رژیم اشغالگر در نیمه نخست سال 2022 چهار فلسطینی را در قدس اشغالی به شهادت رسانده و 1896 نفر را بازداشت کردند.

محکومیت شهادت سالخورده‌ترین زن فلسطینی در زندان رژیم صهیونیستی//آماده

بر اساس گزارش مرکز اطلاعات وادی حلوه فلسطین، رژیم صهیونیستی اجساد هفت نفر از شهدای اهل شهر قدس را در سردخانه‌های خود به گروگان نگه داشته است که شهادت آنها مربوط به سال‌های 2016 ، 2017، 2021 و 2022 هستند.

این مرکز همچنین اعلام کرده است که رژیم صهیونیستی در شش ماهه اخیر 80 باب منزل مسکونی فلسطینیان را تخریب کرده است.

انتهای پیام
captcha