حمله نظامیان صهیونیست به تشییع جنازه خبرنگار شهید فلسطینی
کد خبر: 4061495
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۲
تحولات فلسطین/

حمله نظامیان صهیونیست به تشییع جنازه خبرنگار شهید فلسطینی

نظامیان بار دیگر در جنایتی دیگر به مراسم تشییع جنازه غفران وراسنه، خبرنگار فلسطینی که امروز در اردوگاه العروب به شهادت رسید، حمله کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، غفران وراسنه، خبرنگار فلسطینی امروز چهارشنبه در جنایتی آشکار، در ورودی اردوگاه العروب در شمال الخلیل به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

ساکنان اردوگاه العروب عصر امروز پیکر این خبرنگار شهید را تشییع کردند که با حمله نظامیان  صهیونیست مواجه شدند.

نظامیان اشغالگر اسرائیلی ضمن حمله به تشییع‌کنندگان، اقدام به شلیک گسترده گاز اشک‌آور به سمت آنان کردند که در نتیجه آن شمار زیادی دچار خفگی شدند.

صهیونیست‌های اشغالگر که از هرگونه مجازات در امان هستند و جامعه جهانی هم هیچگونه اقدام عملی برای پایان دادن به جنایات آنان انجام نمی‌دهد، بار دیگر مقابل دیدگان جهانیان حمله به جنازه فلسطینیان و سرکوب وحشیانه تشییع‌کنندگان را تکرار کردند.

وراسنه خبرنگار فلسطینی امروز چهارشنبه در ورودی اردوگاه العروب به ضرب گلوله یک نظامی اشغالگر به شهادت رسید؛ او دومین خبرنگار فلسطینی است که در یک ماه گذشته به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت می‌رسد.

از ابتدای سال جاری تاکنون پنج زن فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر به شهادت رسیدند.

واکنش گروه‌های فلسطینی به شهادت غفران وراسنه

جنبش مقاومت اسلامی حماس تأکید کرد: شهادت غفران وراسنه، اسیر آزاده فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر اسرائیلی، یک جنایت جنگی کامل است که موجب شعله‌ور شدن هرچه بیشتر خیزش فلسطینیان خواهد شد.

این جنبش عنوان کرد: دشمن صهیونیستی تاوان جنایات خود علیه ملت فلسطین را خواهد داد.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین هم شهادت غفران وراسنه، اسیر آزاده فلسطینی به ضرب گلوله اشغالگران صهیونیست را تسلیت گفت.

جبهه خلق عنوان کرد: بار دیگر تأکید می‌کنیم که قتل و اعدام میدانی فلسطینیان هرگز عزم و اراده آنان را تضعیف نخواهد کرد.

لازم به ذکر است که غفران وراسنه، اسیر آزاده فلسطینی صبح امروز چهارشنبه در ورودی اردوگاه العروب در شمال الخلیل به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر اسرائیلی زخمی شد و در نهایت بر اثر شدت جراحات وارده در بیمارستان به شهادت رسید.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین شهادت غفران هارون وراسنه، اسیر آزاده فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر اسرائیلی در اردوگاه العروب در شمال الخلیل را به شدت محکوم کرد.

این جنبش امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای تأکید کرد: شهادت وراسنه ثابت کرد که دشمن صهیونیستی به جنایات هدفمند خود علیه ملت فلسطین در سرتاسر اراضی اشغالی ادامه می‌دهد.

این جنبش بر ضرورت وحدت فلسطینیان و تلاش برای آماده‌سازی یک برنامه جامع ملی با تکیه بر گزینه مقاومت و فعال‌سازی تمامی تلاش‌ها و اقدامات ملی برای مقابله با اشغالگران صهیونیست به ویژه در سایه تشدید تجاوزات علیه سرزمین و مقدسات فلسطین تأکید کرد.

جهاد اسلامی مسئولیت این جنایت وحشیانه را متوجه دولت اشغالگر صهیونیستی و سران جنایتکار آن دانست.

این جنبش همچنین شهادت این اسیر آزاده فلسطینی را به خانواده وی و عموم ملت فلسطین تسلیت گفت.

تماس تلفنی وزیر خارجه آمریکا با محمود عباس

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا تلفنی با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت‌وگو کرد.

طرفین در این مکالمه تلفنی در مورد آخرین تحولات فلسطین به ویژه حملات و تجاوزات اخیر اشغالگران اسرائیلی علیه قدس و مقدسات اسلامی و مسیحی آن گفت‌وگو کردند.

ابومازن تصریح کرد: وضعیت کنونی در سایه نبود چشم‌اندازی سیاسی، عدم حمایت‌های بین‌المللی از ملت فلسطین، شانه خالی کردن رژیم صهیونیستی از پایبندی به توافقنامه‌های امضا شده و قطعنامه‌های بين‌المللی، ادامه اقدامات یک‌جانبه به ویژه در مورد قدس، تکرار تجاوزات علیه مسجدالاقصی از سوی شهرک‌نشینان تندرو، حمل پرچم رژیم صهیونیستی و برگزاری مناسک تلمودی در داخل این مسجد تحت حمایت نیروهای پلیس، بیرون راندن فلسطینیان از محله‌های قدس، تخریب خانه‌ها و قتل و کشتار ملت بی‌گناه و ادامه شهرک‌سازی و جنایات شهرک‌نشینان، غیرقابل تحمل است و نمی‌توان در برابر آن سکوت کرد.

وی تصریح کرد: رهبران فلسطینی در سایه عجز و ناتوانی جامعه بین‌المللی در واداشتن رژیم صهیونیستی به پایبندی به قوانین بین‌الملل و سکوت آمریکا در قبال تجاوزات و اقدامات تحریک‌آمیز این رژیم، درصدد اتخاذ تصمیماتی برای مقابله با این تجاوزات هستند.

محمود عباس بر ضرورت خروج نام سازمان آزادی‌بخش از لیست تروریسم آمریکا و بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس شرقی و دفتر ساف در واشنگتن تأکید کرد.

در طرف مقابل هم، بلینکن بر ادامه پایبندی کشورش به راه حل تشکیل دو کشور، توقف شهرک‌سازی و حفظ وضعیت موجود و جلوگیری از بیرون راندن فلسطینیان از شهر قدس تأکید کرد و گفت: واشنگتن به دنبال بازگشایی کنسولگری خود در قدس است و قرار است هیئتی بلندپایه برای گفت‌وگو با عباس و بررسی مسائل مختلف راهی رام‌الله شود.

وی همچنین عنوان کرد: دولت آمریکا بر انجام تحقیقات در مورد ترور شیرین ابوعاقله، خبرنگار فلسطینی و بازخواست و مجازات عاملان این جنایت تأکید دارد.

انتهای پیام
captcha