اجرای طرح «تثبیت و جبران افت تحصیلی» ویژه دانش‌آموزان همدانی
کد خبر: 4068199
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱

اجرای طرح «تثبیت و جبران افت تحصیلی» ویژه دانش‌آموزان همدانی

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان از اجرای طرح تثبیت، تعمیق و جبران افت تحصیلی ویژه دانش‌آموزان همدانی خبر داد.

احمد آقامحمدی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان همداناحمد آقامحمدی، معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: با توجه به اینکه در دو سال گذشته آموزش‌ها به علت شیوع کرونا غیرحضوری بوده و یا در برخی مناطق محروم دسترسی به فضای مجازی کمتر بوده است، به‌صورت آشکار و یا پنهان شاهد افت تحصیلی در بین دانش‌آموزان بودیم، بنابراین طرحی به‌منظور جبران این کمبودها در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: طرح تثبیت، تعمیق و جبران افت تحصیلی برای دو گروه از دانش‌آموزان قابل اجراست. گروه اول دانش‌آموزانی هستند که براساس ارزیابی تحصیلی حد نصاب قبولی در آزمون‌های مدارس را کسب نکرده‌اند، گروه دوم نیز دانش‌آموزانی هستند که براساس ارزیابی تحصیلی حدنصاب قبولی را کسب کرده‌اند، اما مطالب را به‌صورت عمیق فرا نگرفته‌اند. گروه دوم با شناسایی شورای مدرسه معرفی می‌شوند.

آقامحمدی با بیان اینکه ثبت‌نام کلاس‌ها تا ۱۵ تیرماه ادامه خواهد داشت، افزود: حداقل ۳۶ پایگاه به‌صورت دخترانه و پسرانه در استان با اولویت دانش‌آموزان مناطق حاشیه شهر و روستایی برای اجرای این طرح پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: در اجرای این طرح بیش از 30 ساعت آموزش برای چهار درس اصلی پیش‌بینی‌ شده است؛ که تا آخر مردادماه اجرای آن به طول خواهد انجامید.

انتهای پیام
captcha