برگزاری 11 دوره جشنواره شیره‌پزی در روستای مانیزان
کد خبر: 4068279
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰

برگزاری 11 دوره جشنواره شیره‌پزی در روستای مانیزان

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر گفت: 11 دوره جشنواره شیره‌پزی در روستای هدف گردشگری مانیزان برگزار شده است.

جشنواره شیره‌پزی مانیزانبه گزارش ایکنا از همدان، ابراهیم جلیلی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر، امروز، 12 تیرماه در اولین جلسه هماهنگی اجرای آیین سنتی شیره‌پزی ملایر که در روستای هدف مانیزان برگزار شد، اظهار کرد: 11 دوره جشنواره شیره‌پزی در روستای هدف گردشگری مانیزان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه این جشنواره جز 62 جشنواره ثبت شده ملی در سایت رویدادهای وزارت میراث فرهنگی است، افزود: در استان همدان دو جشنواره ملی وجود دارد که شامل جشنواره زمستانی همدان و جشنواره شیره‌پزی ملایر با محوریت دره جوزان و روستای مانیزان است.

جلیلی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین چالش‌های ما در این جشنواره افزایش زمان برگزاری با مشارکت مردم محلی و تعریف رویدادهای مرتبط با انگور شامل رویدادهایی مثل برداشت انگور، تیزاب زدن، تهیه انواع مشتقات انگور و... است.

وی گفت: در این زمینه آمادگی لازم را برای آموزش و ثبت باغات گردشگری کشاورزی داریم. رویدادهای مختلفی در دره جوزان ملایر در حال تعریف و اجرایی شدن است و دفاتر خدمات مسافرتی از امروز برنامه‌ریزی لازم را برای اجرای تورهای مرتبط در دستور کار قرار دهند.

داریوش صفاری، معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه ملایر بیان کرد: امروزه بسیاری از مردم کشور ملایر را با جشنواره شیره‌پزی می‌شناسند.

وی افزود: امسال باید بتوانیم سطح جشنواره را بالاتر ببریم و به نوعی با رشد جشنواره چه به لحاظ سطح جشنواره و چه به لحاظ زیرساختی و چه به لحاظ زمان برگزاری رشد سطح جشنواره را شاهد باشیم.

صفاری بیان کرد: امسال بیشتر از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود و به نوعی یک برون‌سپاری را در جشنواره شاهد باشیم که باعث دوام و ثبات این جشنواره خواهد بود.

انتهای پیام
captcha