اعلام تدابیر امنیتی ویژه عید قربان در اسلام‌آباد پاکستان
کد خبر: 4068571
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵

اعلام تدابیر امنیتی ویژه عید قربان در اسلام‌آباد پاکستان

پلیس اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان تدابیر امنیتی ویژه‌ای را برای حفظ امنیت نمازگزاران در روز عید قربان اعلام کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از دیلی تایمز، پلیس اسلام‌آباد پاکستان اعلام کرد: در ایام تعطیلی عید قربان تدابیر امنیتی را در اماکن عمومی و همچنین عبادتگاه‌ها و دیگر ساختمان‌های مهم افزایش می‌دهد تا از هر گونه حادثه ناخوشایند جلوگیری کند.

نصیر اکبر خان، رئیس پلیس اسلام‌آباد دستور داده است که نیروهای تحت فرمان او در ایام عید در حالت آماده‌باش و آمادگی کامل بمانند.

بر اساس این طرح امنیتی، بیش از سه هزار پلیس به انجام وظایف امنیتی و گشت‌زنی در بخش‌های مختلف شهر برای جلوگیری از سرقت‌های احتمالی منازل در ایام عید می‌پردازند.

همچنین بیش از 900 مسجد و 50 امام‌بارگاه در نماز عید فطر تحت پوشش نگهبانان مسلح و پلیس قرار می‌گیرند.

وی گفت که نیروهای پلیس در بخش‌های مختلف گشت‌زنی خواهند کرد و مسئولان، حلقه‌های پلیس امنیت مناسب را در بین نمازگزاران عید در نقاط مختلف تضمین خواهند کرد.

بیش از 300 پلیس تنها در روز عید برای حفظ امنیت مسجد فیصل حضور خواهند داشت و در عین حال اسکنرهایی به عنوان بخشی از اقدامات امنیتی نصب می‌شود. 

وی ادامه داد: ممکن است به درخواست آن‌ها برای گشت‌زنی مؤثر و امنیت در جماعات عید در بخش‌های مختلف، نیروی اضافی فرستاده شود.

نیروهای پلیس در طول شبانه‌روز در بخش‌های مختلف گشت‌زنی می‌کنند تا سرقت‌های احتمالی منازل را بررسی کرده و از اموال مردم در تعطیلات عید محافظت کنند. افسران سیار و نگهبان پلیس مستقر در مساجد، امام‌بارگاه‌ها و مکان‌های عمومی با متکدیان برخورد قانونی خواهند کرد.

همچنین تمرکز ویژه بر اطمینان از ایمنی منازل و جلوگیری از حوادث سرقت خودرو در تعطیلات عید است. گشت‌های سیار پلیس راهنمایی و رانندگی اسلام‌آباد نیز در بازارها، میدان‌های خرید و همچنین در نقاط مهم قبل از ایام عید و همچنین در جماعات عید حضور خواهند داشت.

تیم‌های خنثی‌سازی بمب هم در آماده‌باش هستند و تمام اماکن عمومی، پارک‌ها و زمین‌های بازی تحت مراقبت شدید و پوشش امنیتی قرار خواهند گرفت.

پلیس اسلام‌آباد برای اطمینان از تدابیر امنیتی موثر، همکاری شهروندان را خواستار شده است. پلیس از مردم خواسته است چند چراغ در داخل خانه روشن بگذارند و هیچ گونه اشیای قیمتی از جمله جواهرات و پول نقد نباید در خانه گذاشته شود و تمام درها باید به درستی قفل شوند.

انتهای پیام
captcha