۳۰ هزار نفر عضو بسیج سازندگی لرستان هستند
کد خبر: 4068585
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۸

۳۰ هزار نفر عضو بسیج سازندگی لرستان هستند

مسئول بسیج سازندگی سپاه لرستان با اشاره به عضویت ۳۰ هزار نفر در بسیج سازندگی لرستان، گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲۲۹ شغل ایجاد شده که از این تعداد ۳۴۴ نفر شغل مستقیم و ۴۵۸ نفر شغل غیر مستقیم ایجاد شده است.

احسان جهانبخش، مسئول بسیج سازندگی لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، احسان جهانبخش، مسئول بسیج سازندگی استان لرستان امروز، ۱۳ تیر در دیدار اعضای مجمع جهادگران و کارگروه‌های تخصصی بسیج سازندگی با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به تاریخچه تشکیل بسیج سازندگی، اظهار کرد: رسالت بسیج سازندگی محرومیت‌زدایی است که در سطح استان به‌ ویژه روستاها  و مناطق حاشیه شهرها انجام می‌شود.

وی افزود: دو هزار و ۵۸۳ گروه جهادی و نزدیک به ۳۰ هزار عضو در بسیج سازندگی را سازماندهی کردیم که در عرصه‌های مختلف مشغول به خدمت‌رسانی به مناطق محروم هستند.

جهانبخش با بیان اینکه ۷۰۷ صندوق قرض‌الحسنه خانگی، مردمی و مستقل داریم که ۲۵ میلیاردتومان موجودی دارد و به ارائه تسهیلات اشتغال در سطح استان می‌پردازند، اضافه کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲۲۹ شغل ایجاد شده که از این تعداد ۳۴۴ نفر شغل مستقیم و ۴۵۸ نفر شغل غیر مستقیم ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در راستای شغل‌های ایجاد شده ۲۲۹ تسهیلات اشتغال نیز واگذار شده است ارزش تسهیلات ارائه شده را ۱۱ میلیارد و ۸۱۰ میلیون تومان  اعلام کرد و افزود: اعضای شورای جهادی شهرستان‌ها انتخاب شدند و مجمع جهادی استان نیز تشکیل شده و در سطح کشور  نیز  مجمع جهادی جهادگران کشور نیز خردادماه برگزار شد و افرادی از کارگروه‌های لرستان در سطح کشور منتخب شدند.

جهانبخش در رابطه با برخی اعزام گروه‌های جهادی از ابتدای سال تاکنون نیز گفت: رزمایش نوروزی با حضور ۵۰۰ گروه جهادی و در رزمایش جهادگران فاطمی نیز  اردیبهشتماه در سطح استان ۶۳۳ گروه جهادی اعزام شد.

وی افزود: گروه‌های تخصصی در سطح استان کارگروه‌های ابلاغی هستند که امسال به صورت علمی، منسجم و دقیق وارد عمل شدند و این افراد متخصص هستند و می‌توانند منشأ امیدبخشی باشند.

مسئول بسیج سازندگی لرستان با اشاره به اینکه ما برای انقلاب کار می‌کنیم، اظهار کرد: فعالیت‌های عمرانی ما در حاشیه شهر صرفا عمرانی نیست بلکه تأثیر فرهنگی نیز دارد.

بهرام ستاری‌دستنایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان نیز ‍ در این دیدار با بیان اینکه بسیج سازندگی اگر اعتبار در اختیار داشته باشد به خوبی می‌تواند فعالیت کند، افزود:  در بحث جهاد تبیین مقام معظم رهبری دغدغه‌های مردم را بیان می‌کند و طبق دغدغه مقام معظم رهبری با تنوع می‌توانیم علی‌رغم همه این ناهماهنگی‌هایی که در استان هست، پاسخ دهیم.

وی با اشاره به اینکه تقویت گروه‌های جهادی تقویت گفتمان انقلابی است، افزود: تقویت گفتمان انقلاب به معنی در صحنه نگه داشتن مردم است، گروه‌های جهادی نباید فقط  فعالیت‌های عمرانی فقط انجام دهند در حالی که این کار مشکل مردم است اما در زمینه فرهنگی نیز باید کار شود چرا که آسیب آن به مراتب خطرناک‌تر  است.

ستاری با بیان اینکه متولیان زیادی  در مباحث گوناگون داریم که باید منسجم شود تا بتواند تاثیرگذار شود، گفت: ماهیانه  جلسه مانع‌شناسی را داشته باشیم و مسیرهای رفته شده را جمع‌بندی کنیم و در بحث طرح‌های آسیب‌شناسی که بتواند رویکرد اجرایی داشته باشد در یک برنامه چهار ساله  چهار نقطه شهر را به سر و سامان نسبی با رویکرد مسئله‌محوری برسانیم.

انتهای پیام
captcha