طرح «سفیران بصیرت» در کردستان اجرا می‌شود
کد خبر: 4068633
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۷

طرح «سفیران بصیرت» در کردستان اجرا می‌شود

مدیر ستاد ملی فهمای استان کردستان از اجرای طرح استانی «سفیران بصیرت» با هدف تربیت ذاکر با بصیرت مسجدی به همت کانون فرهنگی ـ هنری مسجد امام حسین(ع) سریش‌آباد در کردستان خبر داد.

مراسم رونمایی از پوستر «سفیران بصیرت»

به گزارش ایکنا از کردستان، کامل گلباغی، مدیر ستاد فهمای استان کردستان در مراسم رونمایی از پوستر «سفیران بصیرت» که با حضور علی‌اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و جمعی از فعالان فرهنگی و مذهبی شهر سریش‌آباد دیروز، 13 تیرماه در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: کانون مسجد امام حسین(ع) با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در راستای کاهش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی و با هدف تربیت ذاکر با بصیرت مسجدی، طرح استانی «سفیران بصیرت» را در سریش‌آباد برگزار می‌کند.

وی با اشاره به اجرای ویژه‌برنامه‌های مختلف با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح کانون‌های مساجد استان افزود: کانون‌های مساجد ظرفیت قابل توجهی در اجرای برنامه‌های فرهنگی و ملی مذهبی هستند و در همین راستا در سال جاری شاهد اجرای ۵۵ ویژه‌برنامه در مناسبت‌های مختلف در سطح کانون‌های مساجد استان هستیم.

مهدی ده‌ده‌جانی، دبیر اجرایی طرح «سفیران بصیرت» در ادامه این مراسم گفت: طرح استانی «سفیران بصیرت» شامل برگزاری کارگاه تخصصی آموزش مداحی با حضور اساتید و چهره‌های شاخص مداحی استان و کشور و ارائه گواهینامه معتبر، برپایی همایش باشکوه «تجلیل از پیرغلامان سیره نبوی اهل بیت(ع) و شهدای مدافع استان»، برگزاری مسابقات مداحی ویژه نوگلان حسینی در رده سنی ۷ تا ۱۳ سال و معرفی برترین‌های این حوزه، برپایی نمایشگاه‌های عکس عاشورایی و مسابقه طراحی تمثال مبارک شهدای مدافع استان کردستان، برگزاری مراسم باشکوه شاحسین‌گویان و استقبال از ماه محرم در شهر سریش‌آباد و ثبت ملی این برنامه فاخر است.

وی با اشاره به اینکه فراخوان این طرح از ۱۲ تیرماه در سطح استان اعلام شده است، افزود: علاقه‌مندان تا ۲۹ تیرماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه این طرح ارسال کنند.

دبیر اجرایی طرح «سفیران بصیرت» با اشاره به اهداف برگزاری این طرح بیان کرد: بصیرت‌بخشی قشر مداحان جوان مسجدی، ترویج معارف، فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) و شهدای مداح بین مداحان جوان و عموم هنرمندان جامعه، آموزش اصول و فنون مداحی، بررسی آسیب‌های موجود و ارائه راهکارهای لازم در زمینه مداحی برای مداحان جوان، استعدادیابی و تربیت مداحان جوان، تجلیل از پیرغلامان و مداحان پیشکسوت اهل بیت(ع) احیای سنت‌های دیرینه عزاداری در برخی نقاط استان به منظور ترویج فرهنگ ناب عاشورا، کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در حوزه مداحی از جمله اهداف این طرح است.

وی به شرایط عمومی و ضوابط نیز اشاره و اظهار کرد: هر فرد «مداح نونهال» در بخش مداحی می‌تواند یک اثر ارسال و هر فرد هنرمند در بخش مسابقات طراحی و عکاسی می‌تواند ۳ اثر به دبیرخانه ارسال کند.

ده‌ده‌جانی با اعلام اینکه پس از داوری آثار پذیرفته شده لازم است فایل اصلی به صورت فیزیکی تحویل دبیرخانه اجرایی داده شود، افزود: ۲۵ اثر برگزیده عکاسی و طراحی در نمایشگاهی در بخش جنبی همایش پیرغلامان به نمایش عمومی گذاشته خواهد شد.

وی یادآور شد: برگزیدگان در همایش باشکوه «تجلیل از پیرغلامان و خانواده‌های معظم شهدای مداح استان» دهه اول محرم سال جاری در شهر سریش‌آباد معرفی تجلیل خواهند شد.

علی‌اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان نیز در ادامه از برگزاری چنین طرح‌های استقبال و بر برگزاری هر چه باشکوه‌تر آن تأکید کرد.

در ادامه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کردستان و اعضای کمیته اجرایی طرح سفیران بصیرت از پوستر این طرح رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha