جزئیات ثبت‌نام در رشته ترتیل قرآن مسابقات مشکات اعلام شد
کد خبر: 4068808
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳

جزئیات ثبت‌نام در رشته ترتیل قرآن مسابقات مشکات اعلام شد

آزمون شرکت در رشته ترتیل مسابقات ملی مشکات در دو رده سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال ویژه آقایان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، مسابقات ملی و بین‌المللی قرآن کریم مشکات به منظور ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور و فراهم آوردن زمینه‌ای جهت انس بیش از پیش با مصحف شریف و انسان‌ساز قرآن کریم و مفاهیم تعالی‌بخش و همچنین نشر و بسط فضای معنوی و عطرآگین قرآن در محیط جامعه برگزار می‌شود.

ثبت‌نام در چهارمین دوره مسابقات سراسری و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مشکات از ۲۱ خرداد آغاز شده و تا ۱۹ تیرماه ادامه دارد. علاقه‌مندان می‌توانند در این دوره در چهار رشته حفظ کل، ترتیل و قرائت تقلیدی قرآن و اذان شرکت کنند.

مسابقات این دوره برای دو گروه سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال برگزار خواهد شد. مرحله مقدماتی و افتتاحیه این دوره از مسابقات قرآن مشکات نیز از ۲۷ تیرماه الی ۱۴ مردادماه در شهر کوهسار البرز با رمز یا علی در روز عید غدیر آغاز خواهد شد.

آزمون رشته ترتیل قرآن کریم در چهار رده سنی پسران و دختران زیر ۱۶ سال و آقایان و خانم‌های بالای ۱۶ سال برپا می‌شود. آزمون مرحله مقدماتی رشته ترتیل از سوره مبارکه حج آیات ۲۴ تا ۳۰ - صفحه ۳۳۵ برگزار خواهد شد.

آخرین مهلت ثبت‌نام و ضبط ویدیو در رشته ترتیل روز ۱۹ تیرماه ۱۴۰۱ اعلام شده است. زمان فیلم ترتیل ارسالی نباید بیش از ۳ دقیقه باشد. شرکت‌کننده این بخش باید پیش از قرائت نام و نام خانوادگی، سن و استان خود را بیان کند و بهتر است پیش از قرائت استعاذه و بسمله و پس از پایان قرائت تصدیق بگویید.

جهت ضبط و ارسال فایل تصویری می‌توان از تلفن همراه یا رایانه استفاده کرد، ولی دوربین باید به صورت افقی و بدون سیستم، صوتی اکو و افکت‌های صوتی باشد و به صورت خشک ضبط شود.

سعی کنید از سه‌پایه ثابت استفاده کنید و دوربین به صورت افقی نگهدارید تا از لرزش جلوگیری شود. همچنین هنگام ضبط فیلم به مکان، منظره و آراستگی چهره خود اهمیت دهید. فیلم‌های ارسالی در دو مرحله داوری و نفرات برتر برای حضور در فینال دعوت خواهند شد.

مرحله فینال این رشته به صورت حضوری برگزار می‌شود و مرتلینی که نتوانند در فینال حاضر شوند از دور مسابقات حذف خواهند شد و امکان برگزاری آزمون در روز دیگری وجود نخواهد داشت. آزمون رشته ترتیل در مرحله نهایی از کل قرآن کریم است.

جزئیات ثبت‌نام در رشته ترتیل مسابقات ملی مشکات اعلام شد

آموزش ثبت‌نام و لینک ثبت‌نام در چهارمین دوره مسابقات سراسری و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مشکات

انتهای پیام
captcha