تعرفه رایگان و نیم‌بهای خدمات مشاوره‌ای در مراکز دولتی و غیردولتی بهزیستی استان مرکزی
کد خبر: 4068849
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۷

تعرفه رایگان و نیم‌بهای خدمات مشاوره‌ای در مراکز دولتی و غیردولتی بهزیستی استان مرکزی

سرپرست اداره کل بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: به مناسبت هفته ازدواج خدمات مشاوره در مرکز دولتی رایگان و در مراکز غیردولتی به صورت نیم‌بها به عموم مردم ارائه می‌شود.

خدمات مشاوره ای رایگان در بهزیستی مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مرکزی، محمد زیدوند، سرپرست اداره کل بهزیستی استان، بیان کرد: نامگذاری هفته‌ای به نام ازدواج، اهدافی را دنبال و موضوعاتی را برای خانواده‌ها و جوانان پررنگ می‌کند که تحقق آن‌ها نقش به‌سزایی در حل برخی از مشکلات جوانان برای ازدواج دارد.

وی به اهمیت نقش سلامت روانی خانواده در جامعه امروزی تأکید کرد و افزود: حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، چند سالی است به طور متوالی برنامه آموزش زندگی خانواده، طرح‌های پیش از ازدواج و حین ازدواج برای کاهش ازدواج‌های ناموفق و افزایش ازدواج‌های پایدار و رضایت بخش را در برنامه‌های خود گنجانده و اجرایی می‌کند.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان ادامه داد: افراد، زندگی مشترک خود را با این امید شروع می‌کنند که در کنار هم برای همیشه زندگی خشنود و رضایتمندی داشته باشند، اما گاهی متوجه می‌شوند انتظاراتشان فراسوی امکانات است؛ از این رو به مرور زمان شادی و لذت اوایل زندگی مشترک تبدیل به ناامیدی و احساس شکست و تنهایی می‌شود.

زیدوند گفت: با توجه به گرامیداشت هفته ازدواج از ۱۰ تا  ۱۶ تیرماه همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، کلاس‌های آموزش پیش از ازدواج و اقدامات و فعالیت‌های متنوع در راستای آگاه‌سازی و جریان سازی اجتماعی از قبیل توزیع کتابچه، بسته‌های آموزشی و خدمات مشاوره پیش از ازدواج از طریق مراکز مشاوره تحت نظارت و صدای مشاوره (خط تلفن ۱۴۸۰) توسط دفتر مشاوره معاونت امور پیشگیری بهزیستی استان مرکزی  به عموم ارائه می‌شود.

وی افزود: در همین راستا علاوه بر ارائه خدمات در هفته مذکور، دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج و مهارت‌های ارتباطی زوجین هر ساله به صورت فصلی و رایگان در مراکز تحت نظارت بهزیستی استان در تمامی شهرستان‌ها برگزار می‌شود. همچنین خدمات مشاوره در مرکز دولتی رایگان و در مراکز غیردولتی به صورت نیم‌بها به عموم مردم ارائه می‌شود.

وی اظهار داشت: ۲ هزار و ۳۱۰ نفر از جوانان در آستانه ازدواج سال گذشته در این کلاس‌های آموزشی شرکت و آموزش‌های لازم را دریافت کردند.

انتهای پیام
captcha