اختصاص ۲۴۰ میلیارد تومان به حوزه فرهنگ و هنر آذربایجان‌شرقی در سفر ریاست جمهوری
کد خبر: 4069120
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷

اختصاص ۲۴۰ میلیارد تومان به حوزه فرهنگ و هنر آذربایجان‌شرقی در سفر ریاست جمهوری

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌ شرقی از اختصاص ۲۴۰ میلیارد تومان به حوزه فرهنگ و هنر استان در جریان سفر ریاست جمهوری خبر داد و گفت: از مجموع اعتبار اختصاص یافته، مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان برای پروژه مقبره الشعرا بوده که ۸۰ میلیارد تومان آن از محل منابع ملی و ۴۰ میلیارد تومان نیز از محل منابع استانی تامین می‌شود.

سیدقاسم ناظمی، مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سیدقاسم ناظمی، مدیرکل ارشاد استان، امروز، ۱۵ تیرماه در جمع خبرنگاران، از اختصاص ۲۴۰ میلیارد تومان به حوزه فرهنگ و هنر استان در جریان سفر ریاست جمهوری خبر داد و گفت: از مجموع اعتبار اختصاص یافته، مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان برای پروژه مقبره الشعرا بوده که ۸۰ میلیارد تومان آن از محل منابع ملی و ۴۰ میلیارد تومان نیز از محل منابع استانی تامین می‌شود.

وی با بیان این‌که مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل مجموعه تالارهای شهر و ۲۰ میلیارد تومان نیز برای تکمیل مجتمع‌های فرهنگی و هنری استان اختصاص یافته است، افزود: با تکمیل این پروژه‌ها، سرانه فرهنگی استان افزایش می‌یابد.

ناظمی، برگزاری جشنواره غدیر در بناب با رویکرد شعر و ادبیات، جشنواره حیدربابای شهریار با رویکرد شعر و هنرهای تجسمی در خشکناب بستان‌آباد و دیار پدری استاد شهریار و تجلیل از اساتید، برجستگان و شایستگان فرهنگ و هنر استان از جمله برنامه‌های پیش روی این اداره کل عنوان کرد.

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی، افزود: جشنواره فیلم تبریز طی دو سال گذشته به علت محدودیت‌های کرونایی برگزار نشده و امسال نیز پانزدهمین دوره آن به جهت پاسخگویی به مطالبات اهالی سینما و نشان دادن ظرفیت سینمایی استان برگزار می‌شود؛ هم‌چنین معرفی و بازنمایی دوباره برجستگان حوزه فرهنگ و هنر منسوب به تبریز و برگزاری همایشی برای شمس تبریزی و مولانا از دیگر برنامه‌های این اداره کل است.

وی در ادامه اظهار کرد: نهادهای مختلفی در زمینه ارتقای فرهنگ جامعه فعالیت می‌کنند تا فضای جامعه برای زیست فرهنگی و انجام فعالیت‌های فرهنگی مناسب باشد. در این راستا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از تمامی فرصت‌ها برای ایجاد رویداد و دیده شدن اهالی فرهنگ و هنر استفاده می‌کند.

انتهای پیام
captcha