برگزاری یادواره شهدای قرآنی منا با حضور اعضای کاروان نور در مکه
کد خبر: 4069275
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷

برگزاری یادواره شهدای قرآنی منا با حضور اعضای کاروان نور در مکه

محفل قرآنی یادواره شهدای قرآنی منا با حضور اعضای کاروان اعزامی حج 1401 در سرزمین وحی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به حج، محفل قرآنی یادواره شهدای قرآنی منا با حضور اعضای کاروان قرآنی حج متشکل از قاسم رضیعی، سرپرست کاروان نور، قاسم مقدمی، مسعود نوری، سیدحمیدرضا مقدسی، هادی موحدامین، امیرحسین رحمتی، علیرضا بیژنی، مجتبی پرویزی، مهدی کرمی، مهدی سعادتی‌کیا، حمید حق‌طلب، علیرضا مکاری، سیدمحمد طا‌هایی، یوسف جعفرزاده، رضا گلشاهی و گروه تواشیح مصباح‌الهدی متشکل از عدنان مؤمنین، رسول مظفری‌وانانی، امین میمندی، احسان سوری دمقی و سیدمحمد هاشمی صبح امروز شانزدهم تیرماه مصادف با هشتم ذی الحجه در سرزمین وحی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه که با اجرای حسین محمدرضایی شروع شد، امیرحسین رحمتی، قاری بین‌المللی کشورمان، آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کرد.

پس از آن قاسم رضیعی، سرپرست کاروان قرآنی نور مطالبی را در خصوص برگزاری این جلسه و یادآوری خاطرات شهدای قرآنی منا بیان کرد و ضمن تذکر و تاکید بر مسئولیت مهم گروه قاریان در حج بر ادامه دادن راه قاریان شهید و یادآوری مظلومیت آن عزیزان تاکید کرد.

در ادامه این برنامه سیدمحمد طا‌هایی از قاریان ممتاز کشور آیات انتهایی سوره مبارکه مبارکه انبیاء را تلاوت کرد. پس از آن گروه تواشیح و مدیحه‌سرایی بین‌المللی مصباح‌الهدی با اجرای یک قطعه تقلیدی از گروه تواشیح باقرالعلوم(ع) در روز شهادت امام محمد باقر(ع) یاد دوستان شهیدشان را زنده کردند.

پایان‌بخش این برنامه اجرای تواشیح اسماءالحسنی با مشارکت تمامی اعضای گروه کاروان قرآنی بود و جلسه با قرائت دعای ختم قرآن توسط قاسم مقدمی، قاری بین‌المللی کشور به پایان رسید.

یادآور می‌شود، در حادثه منا در مهرماه سال 1394، جمع زیادی از زائران خانه خدا از جمله بیش از 450 نفر ایرانی‌ به شهادت رسیدند. در این فاجعه، پنج نفر از اعضای کاروان قرآنی حج(نور) به نام‌های حسن دانش، رتبه اول مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در رشته قرائت تحقیق، محسن حاجی‌حسنی کارگر، رتبه اول مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی، محمدسعید سعیدی‌زاده، فؤاد مشعلی و امین باوی از اعضای گروه تواشیح باقرالعلوم(ع) به شهادت رسیدند.

انتهای پیام
captcha