پشت هر گروه ترویستی پای امریکا در میان است
کد خبر: 4069304
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۵

پشت هر گروه ترویستی پای امریکا در میان است

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه با اشاره به هفته حقوق بشر، اضافه کرد: پشت هر گروهک تروریستی که در دنیا تشکیل می‌گیرد بدون شک پای آمریکا در میان است و به دلیل فعالیت تروریستی این کشور خسارت‌های انسانی و تحمیل 8 سال جنگ به ایران اسلامی وارد شد.

کاظم غریب آبادی، معاوم امور بین الملل قوه قضاییه

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه، امروز، 16 تیر در همایش حقوق بشر آمریکایی، ترور، تحریم و توحش که در سالن جلسات دادگستری استان برگزار شد، اهمیت پرداختن به هفته حقوق بشر امریکایی را مورد توجه قرار داد و افزود: این هفته، هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی است و باید در این هفته به جنایاتی که آمریکا در حوزه حقوق بشر علیه مردم خود و سایر ملل انجام داده است پرداخت.

وی با بیان اینکه حقوق بشر ریشه در ادیان الهی و دین مبین اسلام دارد و نتیجه کشتن بیش از ۱۰ها میلیون بی‌گناه در جنگ جهانی اول و دوم رسیدن غربی‌ها به حقوق است، ادامه داد: مخالف حقوق بشر نیستیم و همچنین عضو هفتم کنوانسیون حقوق بشر نیز هستیم. انواعی از حقوق بشر وجود دارد که ما نیز منکر آنها نیستیم و نمی‌توانیم خودسرانه منکر آنان شد، اما نقطه اختلاف ما آنجایی است که امریکا و غرب سعی در تحمیل استانداردهای خود دارند، در صورتیکه ایران معتقد به حقوق بشر واقعی است؛ چرا که پدیده حقوق بشر، پدیده مقدسی است که ریشه در ادیان الهی و به ویژه دین مبین اسلام دارد.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه اضافه کرد: نادیده گرفتن تنوع فرهنگی نکته دیگری از سوی آمریکا و کشورهای غربی در حوزه حقوق بشر است. پروژه حقوق بشر علیه جمهوری اسلامی کاملا انگلیسی است البته بقیه هم حضور دارند، اما مدیریت آن با انگلیس است. در جهان همه فرهنگ‌ها غربی نیست و فرهنگ‌های متعددی وجود دارد، اما آنان به دنبال تحمیل سبک زندگی غربی هستند و معتقدند که همه جهان باید استانداردهای آنان را رعایت کنند و کسانی که آنان را همراهی نکنند به عنوان کشورهای ناقض حقوق بشر معرفی می‌کنند.

غریب‌آبادی تأکید کرد: آمریکا اعتقادی به حقوق بشر ندارد؛ چراکه حقوق بشر یک بازی سیاسی برای رسیدن غرب به اهداف سیاست خارجی خودش است. رویکردی که آمریکا و غرب در پیش گرفته‌اند کاملاً تبعیض‌آمیز، دوگانه و مرتبط با استفاده ابزاری از حقوق بشر است. آمریکا شعار حقوق بشر سرمی‌دهد، اما جایی که منافعشان در خطر باشد پا روی آن می‌گذارند. سالانه ۴ هزار نفر در زندان‌های آمریکا فوت می‌کنند که بخشی از آن علت طبیعی ندارد. جنایاتی که آمریکا علیه حقوق ملت‌های سایر کشورها انجام داده بی‌سابقه است و بیشترین جنایات و تجاوز در طول تاریخ بشریت از سوی آمریکا شکل گرفته است.

وی ادامه داد: آمریکا خود را پرچمدار و مدعی حقوق بشر می‌داند در صورتیکه بیش از ۲۵۰ پایگاه نظامی در بیش از ۴۰ کشور مستقر دارد و تلاش می‌کند ایران را به عنوان تهدید برای این کشور معرفی کند. در واقع حقوق بشر برای آمریکا هیچ مفهومی ندارد و زمانی برای آمریکا اهمیت دارد که پای منافعش در میان باشد. پشت هر گروهک تروریستی که در دنیا تشکیل می‌گیرد بدون شک پای آمریکا در میان است و به دلیل فعالیت تروریستی این کشور خسارت‌های انسانی و تحمیل 8 سال جنگ به ایران اسلامی وارد شد و نتیجه فعالیت تروریستی امریکا وجود ۲۵ هزار شهبد ترور در ایران است.

غریب‌آبادی با بیان اینکه آمریکا فقط شعار مبارزه با داعش را سر داد، اما همزمان با ایران برای مبارزه با این گروه در سوریه و عراق انواع حمایت‌های مالی و تجهیزانی را به آنان کرد. امریکا حتی صلاحیت صحبت کردن در خصوص حقوق بشر و  موعظه کردن کشورهای دیگر را نیز ندارد. آمریکا مدینه فاضله نیست، اما قصد دارد با درگیر کردن افکار عمومی خود را مدینه فاضله معرفی کند، این کشور باید مسئولیت اقدامات خود را پذیرا باشد.

به‌گفته وی متأسفانه امیدی به سازمان‌های بین‌المللی نیست، اما باید افکار عمومی بین‌المللی توجیه شوند، در هفته حقوق بشر آمریکایی نباید به نشست‌ها و همایش‌ها بسنده شود، بلکه باید در یک فرآیند ادامه پیدا کرده و افشاگری و برنامه‌سازی کرد و سمینارهای تخصصی برگزار شود.

انتهای پیام
captcha