نخست‌وزیر سابق ژاپن به ضرب گلوله جان باخت
کد خبر: 4069389
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷

نخست‌وزیر سابق ژاپن به ضرب گلوله جان باخت

تلویزیون دولتی ژاپن امروز جمعه از مرگ شینزو آبه، نخست‌وزیر سابق ژاپن بر اثر شدت جراحات ناشی از اصابت گلوله به هنگام سخنرانی در کمپین انتخاباتی حزب لیبرال دموکرات در شهر نارا در غرب این کشور خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، یکی از مقامات ارشد حزب لیبرال دموکرات ژاپن تأیید کرد: آبه، نخست‌وزیر سابق 67 ساله، در بیمارستانی در شهر کاشیهارا در ناحیه نارا، جایی که تحت معالجه بود، درگذشت.

مدیریت بیمارستان دانشگاه نارا در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: شینزو آبه به دلیل شدت خونریزی ناشی از اصابت مستقیم گلوله به قلب وی، جان باخته است. نخست‌وزیر سابق از ناحیه گردن نیز زخمی شده بود و کادر پزشکی نتوانستند خونریزی ناشی از اصابت دو گلوله را متوقف کنند.

پیش از این فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن گفته بود که وضعیت آبه به دلیل جراحت قفسه سینه وخیم است.

به گفته تلویزیون رسمی ژاپن، آبه در حال سخنرانی در بیرون یک ایستگاه قطار بود که صدای تیراندازی شنیده شد.

نخست‌وزیر سابق ژاپن پس از حمله بی‌هوش و به بیمارستان منتقل شد، در حالی که رسانه‌های ژاپنی گزارش دادند که وی پس از حمله هیچ علائم حیاتی را از خود نشان نمی‌داد.

به گفته رسانه‌های ژاپنی، مهاجم با تفنگ از پشت به آبه شلیک کرد و بلافاصله دستگیر شد. اکنون مشخص شده است وی یکی از اعضای سابق نیروی دفاع دریایی ژاپن بوده و از تفنگ دست‌ساز استفاده کرده است.

رسانه‌های ژاپنی گزارش داده‌اند که عامل تیراندازی به شینزو آبه به پلیس گفته است: از وی ناراحت بوده و قصد کشتن او را داشته است، اما انگیزه آن تنفر علیه عقاید سیاسی‌اش نبوده است.

فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن، کارزار انتخاباتی خود را به حالت تعلیق درآورده و پس از اعلام مجروحیت آبه، به توکیو بازگشت.

هیروکازو ماتسونو، سخنگوی دولت ژاپن به خبرنگاران گفت: به هر دلیلی، نمی‌توان چنین اقدام وحشیانه‌ای را تحمل کرد و ما به شدت آن را محکوم می‌کنیم.

از سویی وزارت کشور ژاپن نیز اعلام کرد که این وزارتخانه هیچ برنامه‌ای برای به تعویق انداختن یا تغییر تاریخ انتخابات مجلس نمایندگان در روز یکشنبه ندارد و انتخابات در موعد خود برگزار خواهد شد. انتظار می‌رود حزب لیبرال دموکرات (حاکم) به پیروزی بزرگی دست یابد.

انتهای پیام
captcha