استقرار روبات توزیع قرآن در مسجد‌الحرام + عكس
کد خبر: 4070233
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷

استقرار روبات توزیع قرآن در مسجد‌الحرام + عكس

مسئولین امور مسجدالحرام می‌گویند که روبات‌هایی را به منظور توزیع قرآن بین حجاج در حین انجام طواف وداع مستقر کرده‌اند و در همین حال از روز گذشته اهدای یک میلیون نسخه قرآن کریم به حجاج در حین ترک عربستان آغاز شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از العین، ریاست کل امور مسجدالحرام و مسجدالنبی روبات‌هایی را به منظور توزیع نسخه‌های قرآن در بین حجاج در داخل مسجدالحرام و در حین انجام طواف وداع توزیع کرده است.

بدر بن عبدالله الفریح، معاون امور توجیهی امور مسجدالحرام می‌گوید: ویژگی این روبات سهولت حرکت و همچنین دقت در حرکت و موقعیت‌یابی و دارای سنسور سه بعدی برای جلوگیری از برخورد با موانع و افراد است.

الفریح با بیان اینکه این ربات برای مدت بیش از 12 ساعت کار می‌کند، گفت: شارژ مجدد آن چهار ساعت زمان می‌برد و وزن آن هم 59 کیلوگرم و سرعت آن 0.5 تا 1.2 متر بر ثانیه و قابل کنترل است، روبات 10 تا 40 کیلوگرم وزن را تحمل می‌کند و ابعاد آن 565 در 537 در 1290 میلی‌متر است.

 روبات‌های توزیع قرآن در مسجد‌الحرام

طواف وداع طوافی است که حاجی پس از اتمام مناسک حج و هنگام بیرون آمدن از مکه انجام می‌دهد و آخرین عمل او در مکه مکرمه است.

امروز در عربستان سیزدهم ذی‌حجه و سومین روز از ایام تشریق است.

روبات‌ها در حال توزیع قرآن بین حجاج

وزارت امور اسلامی عربستان سعودی نیز اعلام کرد که از دیروز دوشنبه به حجاجی که با به پایان رساندن مناسک حج به کشورشان بازمی‌گردند، یک نسخه از قرآن کریم چاپ مجمع ملک فهد در حجم‌های مختلف و به همراه ترجمه‌های آن به بیش از 76 زبان دنیا اهدا می‌شود.

مراسم اهدای این نسخه‌های قرآن کریم به حجاج خارجی در فرودگاه ملک عبدالعزیز، بندر جده و گذرگاه‌های زمینی و دریایی انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha