ایجاد فضای سالم تربیتی در جامعه مطالبه اصلی خانواده‌هاست
کد خبر: 4070239
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳

ایجاد فضای سالم تربیتی در جامعه مطالبه اصلی خانواده‌هاست

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: ایجاد فضای سالم تربیتی در جامعه مطالبه اصلی اولیای دانش‌آموزان و خانواده‌ها است.

حسن عاملی امام جمعه اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، ۲۰ تیرماه، در همایش ائمه جمعه شهرستان‌ها با معاونان، مدیران، رؤسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان در خانه معلم اردبیل اظهار کرد: ایجاد فضای سالم تربیتی در جامعه به عنوان مطالبه اصلی اولیا و خانواده‌هاست که در این زمینه آموزش و پرورش جزو مهم‌ترین نقطه تربیتی در انتقال مفاهیم و ارزش‌هاست که باید خانواده‌ها، مربیان و معلمان آموزشی و پرورشی پشتیبانی‌های لازم را انجام دهند.

وی بیان کرد: اصلاح جامعه به دست مجموعه آموزش و پرورش امری راهگشا و موثر است که در این زمینه تربیت صحیح می‌تواند جامعه را از بزه‌ها و آسیب‌ها در امان نگهدارد که در این زمینه تامین امنیت نیروی انتظامی 20 درصد نقش‌آفرینی می‌کند که در این زمینه 80 درصد رسالت‌ها بر عهده سایر نهادها است.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: خروجی آموزش و پرورش باید به سمت تربیت و تعالی انسان‌های شایسته باشد که در این زمینه نارسایی‌های رفتاری و تربیتی نیازمند بازنگری در فرآیند تربیتی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل تصریح کرد: ضرورت دارد تا آموزش و پرورش احساس جمعی را تقویت کند تا برخی خلاهای روحی و روانی کودکان و نوجوانان برطرف شود که در این زمینه باید تمهیدات لازم به عمل آید.

عاملی تصریح کرد: اقتدار هر کشور مرهون مبنای مبانی فرهنگی، تربیتی و علمی است که در این زمینه اگز همپای تحولات جهانی حرکت نکنیم دچار عقب‌ماندگی می‌شویم که ضروری است در حوزه آموزش و پرورش پیشگام عمل شود.

وی اظهار کرد: ضروری است بنیه‌های علمی نسل آینده تقویت شود که این موضوع نیازمند همراهی آموزش و پرورش و نهاد خانواده‌هاست که در این زمینه حرکت به سمت تربیت و تعالی امری لازم و ضروری است که در این زمینه فراهم‌سازی شایسته‌ترین بستر امری لازم و ضروری است.

امام جمعه اردبیل گفت: رعایت عدالت آموزشی در تمامی ابعاد باید مورد توجه باشد که در این زمینه از ظرفیت مصلی‌ها در مسیر تعلیم و تربیت استفاده شود که در این زمینه مصلی‌ها به فضای آموزشی و تربیتی تبدیل شده که در این زمینه خروجی مطلوبی را در نظام آموزش و پرورش شاهد خواهیم بود.

عاملی بیان کرد: راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار و توجه به غنی‌سازی علمی و سواد دانش‌آموزان در ابعاد مختلف جزو اولویت‌های اساسی است که در این زمینه باید مسائل تربیتی به عنوان عناصر تاثیرگذار مورد توجه قرار گرفته که درصدد هستیم تاثیرگذاری مبانی تربیتی را شاهد باشیم که این مسئله به عنوان اولویت اساسی و مهم مطرح است.

وی تصریح کرد: حل مشکلات معیشتی معلمان جزو اولویت‌های ضروری و مهم است که در این زمینه باید گام‌های جدی برای ایجاد جذابیت و کارهای نوآور در مسیر فضای سالم تربیتی برداشته شود.

انتهای پیام
captcha