عربستان حج را دروازه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی کرده است
کد خبر: 4070262
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶
رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت:

عربستان حج را دروازه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی کرده است

رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت ضمن محکومیت سکوت مقامات سعودی در برابر خشم مسلمانان از گماشته شدن خطیب سازشکار برای نماز روز عرفه در مکه مکرمه گفت: عربستان حج را دروازه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، شیخ ماهر حمود، رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت طی نطقی به مناسبت عید قربان در مسجد القدس شهر صیدا بی‌تفاوتی مقامات سعودی به برگزیدن یک فرد مبلغ و طرفدار سازش با رژیم صهیونیستی برای خواندن خطبه و امامت جماعت نماز روز عرفه در مسجد نمره در مکه مکرمه را محکوم کرد.

شیخ حمود گفت: مقامات سعودی محمد العیسی که در سمت دبیر کل انجمن جهانی اسلام گماشته شده به عنوان خطیب مسجد نمره در روز عرفه یعنی خطیب یکی از ارکان بزرگ حج را برگزیدند؛ در حالی که این فرد مرتکب اعمالی غیراخلاقی شده که با اساسی‌ترین اصول اسلام هم در تضاد است.

شیخ حمود گفت: این خطیب سعودی پیش‌تر با بازدید از اردوگاه آشویتس لهستان با صهیونیست‌ها ابراز همدردی کرده و آنها را برادران خود خوانده است. او مجاهدان فلسطینی و مدافعان مسجدالاقصی و محاصره‌شدگان در نوار غزه را هم تروریست خوانده و ریخته شدن خونشان را حلال و مرگ آنها بر اثر گرسنگی و محاصره یا بمباران و ترور را مبارک خوانده است.

شیخ حمود گفت: مقامات عربستان سعودی می‌خواهند حج را دروازه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی قرار داده و طومار مقابله با صهیونیست‌های اشغالگر را در هم بپیچند.

وی افزود: مقامات عربستان سعودی در برابر خواسته‌های علمای جهان اسلام که در واکنش به انتصاب این مرد به عنوان خطیبه روز عرفه صدای خشم و محکومیت برآوردند خود را به کری زدند.

انتهای پیام
captcha