اسرائیل با زنده سوزاندن سربازان مصری شدت تروریسم خود را نشان داد
کد خبر: 4070299
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸
سخنگوی حماس:

اسرائیل با زنده سوزاندن سربازان مصری شدت تروریسم خود را نشان داد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) اعلام کرد: جنایت اسرائیل در زنده سوزاندن ده‌ها سرباز مصری شدت تروریسم این رژیم اشغاگر در همه جنگ‌هایش علیه امت اسلامی را نشان می‌دهد.

اسرائیل با زنده سوزاندن سربازان مصری شدت تروریسم خود در مقابله با امت اسلامی را نشان داد

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، حازم قاسم، سخنگوی حماس تأکید کرد، فاش شدن خبر جنایت وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر در زنده سوزاندن ده‌ها سرباز مصری در جنگ 1967، شدت تروریسم ارتش اشغالگر در همه جنگ‌هایش علیه امت اسلامی را نشان می‌دهد.

قاسم گفت: ارتش اشغالگر و شهرک‌نشینان آن از ارتکاب جنایات جنگی، استفاده از سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی و کشتار و سوزاندن عمدی غیرنظامیان مانند همه جنگ هایی که علیه نوار غزه راه انداختند، دست برنداشته‌اند. اقدام شهرک‌نشینان صهیونیست در زنده سوزاندن محمد ابوخضیر نمونه آن است.

وی تأکید کرد: این خصومت و تروریسم رژیم اشغالگر بار دیگر مؤید شدت توهم‌زدگی کسانی است که می‌خواهند با صهیونیست‌های جنایتکار سازش کنند و بیهودگی تلاش برای ادغام رژیم اشغالگر در منطقه را نشان می‌دهد.

این مسئول حماس تصریح کرد: نهادهای بین‌المللی همچنان ملزم به افشای جنایات رژیم اشغالگر خواهند بود تا گامی برای محاکمه سران این رژیم در دادگاه کیفری بین المللی و جلوگیری از تکرار جنایاتش باشد؛ زیرا تا زمانی که این رژیم برای جنایاتش مجازات نشود، سوزاندن سربازان مصری اولین جنایت اشغالگران و  سوزاندن کودک فلسطینی آخرین آن نخواهد بود.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت روز جمعه نوشت بعد از گذشت بیش از ۵۰ سال فاش کرد که ارتش این رژیم در جریان جنگ سال ۱۹۶۷ با کشورهای عربی، اجساد سربازان مصری را در یک گور دسته جمعی دفن کرد و سپس روی آن پارکینگ ساخت.

بر اساس این منبع، رژیم اشغالگر اسرائیل اجساد بیش از ۷۰ نیروی کماندوی مصری را که در جنگ ژوئن سال ۱۹۶۷ میلادی به عنوان نیروی کمکی نیروهای اردنی شرکت کرده بودند، زیر جایی که امروزه به پارکینگ خودرو در تفرجگاه شهرک مینی ایزرائیل در منطقه اللطرون تبدیل شده است، دفن کرد.

 

انتهای پیام
captcha