تلاش وزارت ارشاد برای تجمیع فعالیت‌های حوزه صحیفه سجادیه
کد خبر: 4070949
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
معاف خبر داد:

تلاش وزارت ارشاد برای تجمیع فعالیت‌های حوزه صحیفه سجادیه

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فعالیت خالصانه برخی افراد در حوزه صحیفه سجادیه گفت: وزارت ارشاد بر آن است تا جایگاهی برای تجمیع و هم‌افزایی این فعالیت‌ها ایجاد کند تا بتوان در قالب مجمع، اتحادیه یا انجمن حمایت‌های مطلوب در راستای اشاعه حداکثری این فرهنگ غنی صورت پذیرد.

تلاش وزارت ارشاد برای تجمیع فعالیت‌های حوزه صحیفه سجادیه

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا معاف، معاون قرآنی وزیر ارشاد در دیدار تعدادی از مدیران موسسات، اساتید و فعالان حوزه صحیفه سجادیه، پسوند اسلامی وزارت فرهنگ را انضمامی و حقیقی دانسته و لازمه تحقق آن را جهت‌دهی به همه فعالیت‌های دولت برشمرد و عنوان کرد: در دولت سیزدهم به دنبال فرهنگ قرآنی حداقلی و سکولار نبوده و قرآن موسع و حداکثری مد نظر خواهد بود به طوری که این فرهنگ بی‌بدیل و ناب به شکلی مطلوب در جامعه بروز و ظهور کند.

معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد آسیب جدی این حوزه را بی‌توجهی به فرمایش پیامبر اکرم(ص) که فرمود «إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ مَا إِنْ تَمَسَّکْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی أَهْلَ بَیْتِی وَ إِنَّهُمَا لَنْ یَفْتَرِقَا حَتَّى یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوْضَ» عنوان کرد و افزود: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همدلی وزیر محترم، این نگاه راهبردی جریان دارد که قرآن و عترت در رأس امور این وزارتخانه قرار گیرد.

معاف همچنین ضرورت نیاز به تبلیغ فرهنگ دعا را بیش از هر زمان دیگر در سطح جامعه لازم دانست و گفت: اهتمام به ترویج صحیفه سجادیه بر همین اساس ضروری به نظر می‌رسد، ارجاع و توصیه مردم به دعای هفتم صحیفه سجادیه از جانب مقام معظم رهبری در ایام کرونا امری هوشمندانه و موثر در آن برهه حساس زمانی تنها یک نمونه عینی از این ظرفیت عظیم بوده است.

دبیر کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم در ادامه صحیفه سجادیه را مرجعی ناب برای الگوی سبک زندگی و زیست مردم بر شمرد و اظهار کرد: رجوع به این الگو برای آحاد مردم، مدیریت و حاکمیت ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

وی افزود: در تمام نقاط افرادی هستند که خالصانه به اشاعه فرهنگ صحیفه سجادیه می‌پردازند که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر آن است تا جایگاهی برای تجمیع و هم‌افزایی این فعالیت‌ها ایجاد کند تا بتوان در قالب مجمع، اتحادیه یا انجمن و ... از اساتید و فعالین حوزه صحیفه سجادیه حمایت‌های مطلوب و شایسته در راستای اشاعه حداکثری این فرهنگ غنی صورت پذیرد.

بر اساس این گزارش این جلسه تعدادی از اساتید، فعالین و مدیران موسسات به ارائه دیدگاه‌ها، موانع و مشکلات پیش رو و پیشنهادات خود در این حوزه پرداختند.

تیمور کاکایی

انتهای پیام
captcha