اجرای منطقه‌ای طرح ملی تلاوت در سیستان و بلوچستان
کد خبر: 4071200
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷
مسگرانی خبر داد:

اجرای منطقه‌ای طرح ملی تلاوت در سیستان و بلوچستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب الرضا(ع) در این استان به صورت منطقه‌ای اجرا می‌شود.

طرح ملی تلاوت قرآنبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی طرح ملی تلاوت قرآن، حسین مسگرانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در تشریح محورهای اجرایی طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب الرضا(ع) در سیستان و بلوچستان افزود: طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب الرضا(ع) در این استان به صورت منطقه‌ای اجرا می‌شود و برای اجرای آن سه منطقه پیشنهاد شده است.

وی اظهار کرد: منطقه سیستان و بلوچستان شامل زابل و شهرهای اطراف را شامل می‌شود. منطقه زاهدان نیز شهرهای همجوار منطقه بلوچستان شامل چابهار و ایرانشهر را پوشش خواهد داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: در دوره گذشته اجرای این طرح مردم ساکن در شهرهای استان، استقبال خوبی داشته و در این دوره هم استقبال بی‌نظیر خواهد بود.

وی ادامه داد: با منطقه‌ای کردن طرح، عملاً کیفیت برگزاری مسابقات در همه مراحل و سنین در سطح بالایی خواهد بود. در دوره‌های گذشته طرح ملی تلاوت قرآن، نوجوانان نخبه‌ای از این خطه به مراحل کشوری و نهایی راه‌یافته بودند.

یادآور می‌شود، یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب‌الرضا(ع) امسال به دو صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای ثبت‌نام می‌توانند از طریق پایگاه اینترنتی به نشانی melitelavat.ir مراجعه کنند.

طرح آموزشی نیز به صورت تقلیدی از قاریان برجسته انجام می‌گیرد، پس از ثبت‌نام، تا پایان شهریورماه 12 جلسه آموزشی شامل جلسات وبیناری، جلسه برای خانواده‌ها، جلسات توجیهی و جلسات با حضور استاد، برگزار می‌شود و قرآن‌آموز پس از شرکت در این کلاس‌ها و اتمام دوره، در آزمون‌های پایان دوره جهت سنجش برای حضور در دوره مقدماتی، شرکت می‌کند.

هدف از این طرح کشف و پرورش استعدادهای قرآنی است، در صورت قبولی قرآن‌آموز در آزمون‌ها، به عنوان فراگیر «سطح یک» در مؤسسه قرآنی مجری طرح در استان پذیرش می‌شوند. اکنون که طرح به صورت مجازی نیز برگزار می‌شود، نگاه به اجرای طرح، نگاهی استانی است و حتی روستاها را هم دربر می‌گیرد.

در این راستا می‌توان برای جذب نوجوانان، از ظرفیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، پایگاه‌های بسیج، مساجد محلات، خادمیاران رضوی، ائمه جمعه شهرستان‌ها و ائمه جماعات بهره گرفت.

انتهای پیام
captcha