برگزیدگان شوق تلاوت به پاکستان اعزام می‌شوند + صوت
کد خبر: 4182062
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸
مقدم‌کیا:

برگزیدگان شوق تلاوت به پاکستان اعزام می‌شوند + صوت

دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا(ع) و رقابت‌های شوق تلاوت گفت: دو نفر از نوجوانان برگزیده شوق تلاوت همراه با هیئتی مشتمل از اعضای ستاد، یک نفر مستندساز و مسئول آموزش، در آینده نزدیک به پاکستان و شهرهای کراچی و حیدرآباد اعزام می‌شوند.

حسین مقدم‌کیا، دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا(ع) و رقابت‌های شوق تلاوت

حسین مقدم‌کیا، دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا(ع) و رقابت‌های شوق تلاوت در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: پس از برگزاری رقابت‌های شوق تلاوت (که امسال شاهد ششمین دوره آن در اردیبهشت‌ماه به میزبانی ساری بودیم)، نفرات برتر این رقابت‌ها برای تشویق و کسب تجربه‌ از اجرا در محافل، به سفرهای خارجی اعزام می‌شوند.


بیشتر بخوانید:


وی با اشاره به اینکه پیش از ایام کرونا اعزام‌هایی به سوریه، لبنان و عتبات عالیات داشتیم، ادامه داد: امسال برای نخستین سالی است که پس از کم شدن شرایط کرونایی به کشور پاکستان، شهرهای کراچی و حیدرآباد اعزام خواهند شد.

مقدم‌کیا با اشاره به اینکه اعزام‌های فوق طی هماهنگی با دستگاه‌هایی چون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی انجام شده‌ است، بیان کرد: طی این اعزام هم در محافل و مجالس قرآنی برنامه اجرا خواهند کرد و هم بحث تبلیغی و دعوت به طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا برای مؤسسات، اساتید و معلمان قرآنی کشور انجام می‌شود.  

دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا(ع) اضافه کرد: طی این اعزام دو نوجوان برتر شوق تلاوت محمد باقری از آذربایجان‌شرقی با تلاوت به سبک عبدالباسط و ابوالفضل عدالت‌خواه از بوشهر (جزو قرآن‌آموزان مؤسسه اراک) با تلاوت به سبک مصطفی اسماعیل حضور خواهند داشت.

کد

وی با تأکید بر اینکه هیئت اعزامی مشتمل بر پنج نفر (دو قاری نوجوان، دو نفر از ستاد)، یک نفر مسئول آموزش ستاد و یک نفر روابط عمومی به منظور تهیه مستندسازی و اخبار است، اظهار کرد: این اعزام با حمایت‌های دفتر فرهنگی رایزنی جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد و مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی درحال انجام است.

مقدم‌کیا در پاسخ به این سؤال که آیا تدابیر امنیتی برای این اعزام در نظر گرفته شده است؟ گفت: به همین دلیل است که ما طی تعامل با دستگاه‌ها و نهادها، اعزام‌ها را انجام می‌دهیم. دعوت‌های متعددی به صورت خصوصی و شخصی از طرح ملی تلاوت انجام شده است که یا قبول نشده یا شرایط پذیرش آن فراهم نشده است. بنابراین اعزام فوق با ملاحظاتی انجام می‌شود و قطعا اگر امنیت برقرار نشده باشد، اعزامی صورت نمی‌گیرد.

وی درباره زمان اعزام بیان کرد: اعزام اواخر آبان یا آذرماه انجام می‌شود. پیش‌بینی ما حضور یک هفته‌ای با اجرای برنامه‌های متنوع کرسی‌ها و محافل قرآنی در حوزه‌های علمیه، مساجد بزرگ این دو شهر و مؤسسات قرآنی ـ فرهنگی است.

دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا(ع) و رقابت‌های شوق تلاوت تصریح کرد: دوره پیش‌نیاز دوازدهمین دوره طرح ملی تلاوت انجام شد و در حال حاضر ترم نخست آن با پذیرش قریب به 400 نفر از شرکت‌کنندگان دختر ۱۰ تا ۱۵ ساله و پسر 8 تا ۱۵ ساله در مؤسسات مجری در حال برگزاری است.

وی با اشاره به برگزاری حضوری و مجازی این ترم‌ها و به تناسب شرایط مؤسسات مجری، ادامه داد: برخی از استان‌ها چون سیستان وبلوچستان(زابل)، فارس(گراش) و استان البرز به مجموعه استان‌های مجری این طرح افزوده شدند.

یادآور می‌شود، طرح ملی تلاوت قرآن کریم با عنوان «شباب‌الرضا» از سال ۱۳۹۱ با هدف کشف استعدادهای قرآنی نوجوانان با همکاری مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی و معاونت قرآن و عترت ارشاد در سطح کشور آغاز به‌کار کرد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha