سرپرست حجاج ایرانی خواستار کاهش حضور عوامل اجرایی شد
کد خبر: 4071315
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳

سرپرست حجاج ایرانی خواستار کاهش حضور عوامل اجرایی شد

سرپرست حجاج ایرانی گفت: همه باید تلاش کنند تا با ایجاد تحول در برنامه‌ها و به کارگیری راهبردهای جدید از عوامل کاسته شود تا تعداد بیشتری از زائران به حج مشرف شوند.

سرپرست حجاج ایرانی خواستار کاهش عوامل اجرایی حج شد

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، نشست شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به ریاست نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در مکه مکرمه برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب در این نشست با اشاره به گزارش‌های ارائه شده در خصوص نیروها و عوامل اعزامی به حج امسال تصریح کرد: همه باید تلاش کنند تا با ایجاد تحول در برنامه‌ها و به کارگیری راهبردهای جدید از عوامل کاسته شود تا تعداد بیشتری از زائران به حج مشرف شوند.

وی افزود: با هدف افزایش تعداد زائران، کاهش عوامل و دست‌اندرکاران اعزامی به حج در اولویت قرار گیرد و کارگروهی متشکل از مسئولان سازمان و حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری به ریاست رئیس سازمان حج و زیارت این موضوع را دقیق بررسی و نظر کارشناسی خود را به این شورا ارائه دهد.

نواب تاکید کرد: اگر به دلیل اعزام نیروی بیشتر، حتی یک نفر که در نوبت اعزام به حج قرارداد از انجام این فریضه محروم شود و از دنیا برود یا با مبلغ بیشتری در سال‌های آتی مشرف شود ما مسئول هستیم.

در ادامه این جلسه، رئیس سازمان حج و زیارت با ارائه گزارشی از آغاز عزیمت حجاج به ایران و مدینه منوره بعد از ایام تشریق و افزایش تعداد پروازها برای بازگشت حجاج به کشور اظهار کرد: سرعت بازگرداندن زائران از طریق دو فرودگاه مدینه و جده به میهن اسلامی بیش از سرعت اعزام زائران به سرزمین وحی خواهدبود.

سیدصادق حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت نیز در این نشست، گفت: شرایط در حوزه‌های مختلف عادی است و تعداد زائران در مدینه رو به افزایش و درمکه درحال کم شدن است.

اکبر رضایی، رئیس ستاد مکه هم ضمن ارائه گزارش در خصوص نحوه انتقال مسافران و بار آنها به فرودگاه‌های مدینه و جده اظهار کرد: روند اعزام حجاج به مقصد مدینةالنبی برای اقامت پنج روزه در شهر پیامبر و فرودگاه جده برای خروج از عربستان بدون مشکل در حال انجام است و در حال حاضر تعداد حاجیان در جوار خانه کعبه حدود 27 هزار و 400 نفر است.

این نشست، با گزارش حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین رکن‌الدینی، معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری درباره برگزاری محافل انس و معرفت، کلاس‌های آموزشی زائران، برنامه‌های خادمان فرهنگی در کاروان‌ها و همایش‌های برگزارشده در حوزه‌های اهل تشیع و اهل تسنن ادامه یافت و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با توجه به حضور کاروان قرآنی نور، خواستار برگزاری محافل انس با قرآن در جمع حجاج ایرانی شد.

در ادامه این نشست، مسئولان بخش‌های مختلف در موضوع تعداد عوامل اعزامی به حج توسط سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری دیدگاه خود را بیان کردند و سرپرست حجاج ایرانی پس از استماع گزارش مدیر بازرسی بعثه و توضیحات رئیس ستاد مکه و مسئولان دیگر بخش‌ها تصریح کرد: حرکت کلی و اولویت در برنامه‌ریزی‌ها باید بر محور کاهش نیروهای اعزامی متمرکز شود.    

وی تاکید کرد: همه باید تلاش کنند تا با ایجاد تحول در برنامه‌ها و به کارگیری راهبردهای جدید از عوامل کاسته شود تا تعداد بیشتری از زائران به حج مشرف شوند.

سیدعلی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هم با اشاره به تعداد زائران چند کشور عربی و آفریقایی و کادر پزشکی همراه آنها، در خصوص فعالیت‌های این مرکز در حج امسال و نحوه تجهیز محل جدید بیمارستان مکه گزارش داد.

در ادامه رئیس سازمان حج و زیارت هم خواستار تعامل و تلاش تمامی بخش‌ها با هدف کاهش نیروهای اعزامی و افزایش سرانه زائر شد و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم تاکید کرد: برای تحقق این هدف کارسنجی ضروری است و کارگروه بازنگری در نیروی انسانی مورد نیاز حج این موضوع را به دقت و با جدیت بررسی کند.

وی همچنین از مسئول دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان خواست خدماتی را که در افزایش هزینه‌های سفر موثر بوده و زائران کشورمان از آن استفاده نکرده‌اند به شرکت مطوفی ایران منعکس و به صورت جدی پیگیری کند.

انتهای پیام
captcha