فیلم شهر و جشنواره مقاومت اشتراک موضوعی دارند
کد خبر: 4071884
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳
خوشبخت در گفت‌وگو با ایکنا:

فیلم شهر و جشنواره مقاومت اشتراک موضوعی دارند

کارگردان فیلم «آبادان یازده 60» گفت: موضوع مشترکی بین این فیلم و جشنواره فیلم شهر وجود دارد که همان شهر و مردمان آن دیار است.

مهرداد خوشبخت، کارگردان  سینما و تلویزیون در گفت‌و‌گو با ایکنا درباره جشنواره بین‌المللی فیلم شهر و حضور فیلمش «آبادان یازده 60» در این جشنواره گفت: برگزاری جشنواره‌های موضوعی خاصیتی دارد که شاید آن را در جشنواره فیلم فجر هم نبینیم؛ در این رویدادها محتوای فیلم‌ها و دلیل اصلی ساخت آن اثر بررسی می‌شود و همین امر باعث می‌شود تا برای یک بار هم که شده تکنیک‌های سینمایی اثری را کنار محتوای آن قرار دهیم، شاید این نکته باعث شود تا تکه‌های پازل گم شده سینمای ایران یکبار دیگر کنار هم قرار گیرد، این تقابل و رویارویی، حال سینمای ایران را خوب می‌کند. درضمن جشنواره فیلم شهر در سال گذشته به علت همه‌گیری بیماری کرونا برگزار نشد و جایش بین جشنواره‌های سینمایی بسیار خالی بود، اینکه دوباره شاهد برگزاری این رویداد هستیم بسیار خوشحالم.

وی با اشاره به اینکه فیلم‌های دفاع مقدس در جشنواره فیلم شهر جایگاهی درست دارد، توضیح داد: شاید زمانی که فیلم‌های راه‌یافته در این دوره را اعلام کردند، برخی از دوستان فیلمساز در مورد حضور فیلم‌های دفاع مقدس اعتراضی داشتند اما در اینجا به عنوان یک فیلمساز باید بگویم مقاومت مردمی در برهه مهمی از تاریخ، بزرگ‌ترین پیام زندگی اجتماعی است. «آبادان‌ یازده 60» درباره مقاومت و ایستادگی مردان و زنانی بود که فارغ از تمام اختلاف‌نظرهای عقیدتی، برای خاک خود جنگیدند و همین خود حاوی پیامی است برای تمام مردمی که شاید این روزها میان مشکلاتشان روبه‌روی هم ایستاده‌اند.

این فیلمساز ادامه داد: جشنواره فیلم شهر کمی محتوایی‌تر از باقی جشنواره‌هایی است که در زمینه آثار نمایشی برگزار می‌شود به همین دلیل اگر اثری در این جشنواره حضور پیدا می‌کند برای سازندگان، اهمیتی ویژه‌ همانند دریافت سیمرغ در جشنواره فیلم فجر دارد. امیدوارم فیلم «آبادان یازده 60» نیز بتواند در این جشنواره دیده شود به عنوان کارگردان فیلم برایم این نوع سنجش مهم است.

این کارگردان با اشاره به اینکه مصداق شهری یک فیلم در جشنواره فیلم شهر مهم است، توضیح داد: فیلم آبادان یازده 60 درباره مقاومت مردم یک شهر است، این اثر به این موضوع که مردم یک شهر تا آخرین لحظه ایستادگی کردند، اشاره دارد و به همین دلیل موضوع مشترکی بین این فیلم و جشنواره فیلم شهر وجود دارد آن هم شهر و مردمان آن دیار است. به عنوان یک کارگردان باید بگویم که باید نقاط مشترک فیلم‌ها و دیدگاه‌های جریان‌ساز را پیدا کنیم در این صورت به یک نقطه مشترک خواهیم رسید که به نفع حال سینمای ایران و مخاطبان آن است.

انتهای پیام
captcha