طرقبه شاندیز در دهه ولایت تجلی شکوه و عظمت غدیر بود + عکس
کد خبر: 4071907
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷

طرقبه شاندیز در دهه ولایت تجلی شکوه و عظمت غدیر بود + عکس

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان طرقبه شاندیز گفت: امسال دهه ولایت به‌ویژه عید بزرگ غدیرخم در شهرستان طرقبه شاندیز بسیار پربار و با شکوه بود، با همکاری و همدلی ارگان‌های دولتی و نهادهای مردمی به‌ویژه هیئت‌های مذهبی، غدیر امسال پرشورتر از سال‌های قبل برگزار شد.

جشن غدیر در طرقبه شاندیزرضا چاوشان در گفت‌وگو با خبرنگار افتخاری ایکنا با اشاره به برگزاری باشکوه جشن‌های خیابانی و مراسم ویژه دهه ولایت در این شهرستان، بیان کرد: امسال دهه ولایت به‌ویژه عید بزرگ غدیرخم در شهرستان طرقبه شاندیز بسیار پربار و باشکوه بود، با همکاری و همدلی ارگان‌های دولتی و نهادهای مردمی به‌ویژه هیئت‌های مذهبی، غدیر امسال پرشورتر از سال‌های قبل برگزار شد.

وی با اشاره به شکل‌گیری ستاد گرامیداشت دهه ولایت شهرستان طرقبه شاندیز، گفت: طی یک ماه گذشته جلسات متعدد و مشترکی با حضور فرماندار و ائمه جمعه طرقبه و شاندیز، معاونت فرهنگی سپاه ناحیه بینالود، رؤسای ادارات صمت، میراث و گردشگری، بهداشت و درمان، امور بانوان فرمانداری، تهیه‌کنندگان، مؤسسات فرهنگی هنری، مدیریت مجموعه‌های گردشگری برگزار شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان طرقبه شاندیز تصریح کرد: اجرای برنامه‌های ویژه گرامیداشت دهه ولایت و همچنین برنامه‌ریزی، تقویت و ساماندهی برنامه‌ها جهت هرچه بهتر برگزار شدن اعیاد این دهه به‌ویژه عید الله‌اکبر، عید با سعادت غدیر از موضوعات مهم این جلسات بود.

وی افزود: عید غدیر امسال با شکوه خاصی در این شهرستان همراه بود و اتفاق متفاوت آن برگزاری جشن بزرگ و مردمی غدیر شهرستان بود که همزمان با عید غدیر در محل دهکده شاندیز با همراهی دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و انتظامی شهرستان و مؤسسات مختلف فرهنگی ـ هنری رقم خورد.

چاوشان اظهار کرد: در این برنامه که شامل بخش‌های مختلفی بود، به لحاظ نوع عملکرد سعی شد برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شود، مؤسسات پای کار آمدند و رواق فرهنگ و هنر در حاشیه این جشن بزرگ ایجاد شد، غرفه‌هایی همچون خوشنویسی، قلم‌زنی، صنایع دستی و دیگر آثار تجسمی در این نمایشگاه که با نام «گذر فرهنگ و هنر» بر پاشد، حضور داشتند.

وی تأکید کرد: در این برنامه با حضور اقشار مختلف مردم تکریم خانواده‌‌ کارمندان ادارت انجام شد. همچنین در این برنامه حجت‌الاسلام والمسلمین فلاح، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مشهد مقدس، امامی راد، نماینده مردم طرقبه شاندیز، گلبهار و چناران در مجلس شورای اسلامی، امام‌جمعه شهر شاندیز، جانشین فرماندهی سپاه ناحیه بینالود و سایر مهمانان حضور داشتند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی طرقبه شاندیز با اشاره به اجرای زنده هنرمندان انقلابی و خوانندگان در این برنامه، اظهار کرد: حضور خواننده نسل جوان و تازه نفس ایمان حیدری و همچنین حضور گروه سیمرغ با ابیاتی در مدح حضرت علی(ع) زینت‌بخش این جشن بود. در قسمتی دیگر مرشد محسن نیشابوری از نیروهای بومی شهرستان نیز به اجرا پرداخت و همچنین شاهد اجرای گروه دختران بمب انرژی و اجرای حرکات نمایشی توسط این گروه در این جشن بودیم.

چاوشان ضمن تقدیر از تلاش‌های کلیه دست‌اندرکاران در این جشن گفت: مؤسسه خیریه نورالرضا، اتحادیه رستوران‌داران، مجموعه فراپخت و سایر فعالان در صنعت غذایی شهرستان نیز عهده دار تدارک اطعام غدیر بودند، محوریت اطعام را نیز ادارات میراث فرهنگی و صمت شهرستان عهده‌دار بودند و ما توانستیم مخاطبان حاضر در جشن را اطعام کنیم و مقدار مازادی که خیرین تهیه دیده بودند را توسط خیریه‌های شهرستان به دست افراد مددجو برسانیم.

وی اظهار کرد: اتفاق خوب دیگر این مراسم برپایی ایستگاه صلواتی بسیج اصناف بود که از میهمانان با شربت و شیرینی پذیرایی کردند و در این ایام ایستگاه‌های صلواتی در مسیرهای پرتردد شهرستان به‌صورتی بسیار زیبا با پذیرایی متنوع و پربار فعال شدند.

دبیر شورای عمومی فرهنگ طرقبه شاندیز بیان کرد: راه‌اندازی کارناوال‌های شادی از حوزه‌های بسیج طرقبه و شاندیز، جشن‌های خیابانی مردمی، جشن‌های محلات به همت شهرداری‌ها و همچنین نورافشانی‌های مختلف با کمک و همیاری‌های مردمی از دیگر برنامه‌های شهرستان در دهه ولایت بود.

چاوشان تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت پذیرفت شاهد بودیم که برنامه‌های متعدد و متنوعی در پارک‌ها و محلات مختلف شهرستان برگزار شد و تلاش‌های همه عزیزان به ثمر نشست و در نهایت نیز ضمن آرزوی توفیق برای همه عزیزانی که دغدغه کارهای فرهنگی هنری و افزایش نشاط در جامعه را داشته و دارند امیدوارم در ادامه بتوانیم برنامه‌های بهتری نیز تقدیم همشهریان خود کنیم.


اعظم دوست‌حصار

انتهای پیام
captcha