از عملیات استشهادی جوان فلسطینی تا یورش به مسجدی در نابلس
کد خبر: 4072001
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲
مروری بر تحولات فلسطین

از عملیات استشهادی جوان فلسطینی تا یورش به مسجدی در نابلس

عملیات استشهادی جوان فلسطینی در نزدیکی شهرک صهیونیست‌نشین راموت در شرق قدس اشغالی به زخمی شدن یک شهرک‌نشین صهیونیست منجر شد و جهاد اسلامی این عملیات را تبریک گفت.

از عملیات استشهادی جوان فلسطینی تا یورش به مسجدی در نابلسبه گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، عملیات استشهادی جوان فلسطینی در نزدیکی شهرک صهیونیست‌نشین راموت در شرق قدس اشغالی به زخمی شدن یک شهرک‌نشین صهیونیست منجر شد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی مدعی شدند که نظامیان رژیم اشغالگر به سمت یک جوان فلسطینی که با سلاح سرد به یک شهرک‌نشین در داخل اتوبوسی در خیابان «گولدا مائیر» در شرق قدس اشغالی حمله کرده بود، تیراندازی کردند.

حال شهرک‌نشین صهیونیست وخیم است و جوان فلسطینی زخمی شده در این عملیات هم که دو تیر یکی به ناحیه زیر قلب او اصابت کرد، با جراحت متوسط در بیمارستان به سر می‌برد.

جهاد اسلامی: مقاومت ادامه دارد

جنبش جهاد اسلامی در فلسطین در بیانیه‌ای عملیات قهرمانانه در شمال قدس اشغالی را تبریک گفت و آن را در چارچوب پاسخ قانونی به جرایم رژیم اشغالگر و تعرض مستمر صهیونیست‌ها به خاک و مقدسات فلسطین دانست.

طارق عز الدین، سخنگوی رسمی جنبش جهاد اسلامی در کرانه باختری تأکید کرد: مقاومت گزینه ملت فلسطین است که آن را با اراده و اقتدار محافظت می‌کند و ما دست دلاورمردانمان از فرزندان ملت فلسطین را که به وظیفه خود در رویارویی با نقشه‌های رژیم اشغالگر عمل می‌کنند، می‌فشاریم تا زمانی که حق خود را در خاک و مقدساتمان بگیریم.

شوک صهیونیست‌ها از هویت عامل عملیات استشهادی

کانال عبری کان هم به نقل از یک مقام امنیتی صهیونیست گزارش داد، عامل این حمله «اسماعیل نمر»، 44 ساله، ساکن رام الله است که دارای مجوز BMC برای تاجرانی است که حتی صلاحیت ورود به فرودگاه اللد و هر نقطه از فلسطین اشغالی را دارند.

خبرنگار نظامی کانال کان تصریح کرد که عامل این عملیات، پروژه‌ای میلیونی در دست اجرا دارد و سابقه نداشته این طور افراد طی سال‌های اخیر به عملیات هایی این چنینی علیه صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی اقدام کرده باشند.اسماعیل متاهل و دارای سه فرزند است.

حمله به مسجدی در قدس اشغالی

در همین حال اهالی شهر قدس از اقدام یک شهرک‌نشین صهیونیست در حمله شبانه به مسجدی در این شهر اشغالی به خشم آمدند.

منابع محلی اعلام کردند که یک شهرک‌نشین صهیونیست شب گذشته با هتک حرمت مسجد سعد و سعید در خیابان نابلس قدس اشغالی مشغول انجام آداب تلمودی در آنجا شد.

فعالان فلسطینی در شبکه‌های اجتماعی تعرض مکرر شهرک‌نشینان صهیونیست به مساجد و کلیساهای قدس اشغالی را که با پشتیبانی پلیس رژیم اشغالگر انجام می‌شود، محکوم کردند و خواستار مقابله نهادهای بین المللی با آن شدند.

حمله به خانه‌های جنوب نابلس

در همین حال هلال احمر فلسطین اعلام کرد، شهرک‌نشینان و نظامیان صهیونیست شب گذشته بار دیگر به شهرک بورین در جنوب نابلس حمله کردند و در حمله به خانه‌های شهروندان و به وحشت انداختن اهالی آن،  12 نفر بر اثر استنشاق گاز اشک آور شلیک شده توسط نظامیان صهیونیست آسیب دیدند که دو نفر آنها زن باردار بودند.

حمله هوایی به نوار غزه

رژیم صهیونیستی با هواپیماهای جاسوسی و توپخانه‌ خود شمال نوار غزه را هدف حمله قرار داده است.

ارتش اسرائیل مدعی شد که یک پایگاه رصد مقاومت فلسطین در بیت حانون واقع در شمال نوار غزه را هدف قرار داده که وابسته به حماس است.

انتهای پیام
captcha