علمای یمن: آل سعود صلاحیت مدیریت مشاعر مقدسه را ندارد
کد خبر: 4072582
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰

علمای یمن: آل سعود صلاحیت مدیریت مشاعر مقدسه را ندارد

انجمن علمای یمن، جنبش انصار الله و گروه‌های سیاسی امت اسلامی را به برپایی همایش‌ها به منظور بررسی جدی سلب مدیریت حرمین شریفین از رژیم آل سعود دعوت و اعلام کردند: آل سعود صلاحیت مدیریت مشاعر مقدسه را ندارد.

به گزارش ایکنا به نقل از المسیره، گروه‌های مختلف یمنی بامداد امروز شنبه با صدور بیانیه‌های جداگانه به قضیه ورود مخفیانه خبرنگار کانال 13 رژیم صهیونیستی به مکه مکرمه و جریحه‌دار شدن احساسات مسلمانان واکنش نشان دادند.

آل سعود؛ ناقض آشکار قوانین اسلامی

انجمن علمای یمن با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز تعجب از سکوت مشکوک علمای حرمین شریفین نسبت به هتک حرمت مشاعر مقدسه در مکه مکرمه و مدینه منوره گفت: آنها باید به چیزی که دین به آنها تکلیف می‌کند، عمل کنند.

در این بیانیه آمده است: وظیفه این علما نهی از منکری است که رژیم آل سعود با دعوت از خاخام‌های یهود و خبرنگاران کانال‌های تلویزیونی رژیم صهیونیستی مرتکب می‌شود.

این انجمن از علمای امت اسلامی خواست مخالفت خود را با رفتارهای رژیم آل سعود در عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی و رابطه ننگ‌آور آن با رژیم صهیونیستی اعلام کنند.

انجمن علمای یمن گفت: رسیدن یهودیان به مشاعر مقدسه و رفت و آمد راحت آنها به آنجا نقض آشکار قوانین اسلامی و قرائن قرآنی است.

حضور خبرنگار صهیونیست در مناسک حج امسال

این انجمن خواهان برگزاری کنفرانس‌ها و همایش‌هایی در سطح علمای جهان اسلامی برای تأیید عدم صلاحیت رژیم آل سعود برای اداره حرمین شریفین شد.

انجمن علمای یمن افزود: سکوت، بی‌تفاوتی و عدم موضع‌گیری قاطعانه در برابر هتک حرمت مقدسات اسلامی، جنایتی بزرگ و تشویق به تکرار این اتفاق‌هاست و تأکید می‌کند که ملت‌های اسلامی باید با برپایی اعتراضات، سیاست‌های رژیم آل سعود در هتک حرمت به مقدسات را رد کنند.

ترجیح صهیونیست‌ها به حجاج

دفتر سیاسی انصار الله هم ضمن محکوم کردن این جرم رژیم آل سعود در بیانیه‌ای گفت: مقامات سعودی در حالی زمینه حضور یهودیان را در سرزمین مقدسات اسلامی فراهم می‌کنند که مانع شرکت میلیون‌ها نفر برای ادای مناسک حج می‌شوند.

انصارالله حضور خبرنگار صهیونیست در مکه و صحرای عرفات و دیگر مشاعر مقدسه را تعرض آشکار به مقدسات اسلامی و موجب تحریک احساسات مسلمانان خواند و از ملت‌های اسلامی خواست مواضع جدی مؤثر علیه رژیم آل سعود و سیاست‌ها و نقشه‌های مخرب آن علیه امت و مسائل و مقدسات آن اتخاذ کنند.

لزوم صیانت مقدسات از خطر صهیونیست‌ها

احزاب سیاسی ضد ائتلاف سعودی در یمن هم با صدور بیانیه‌ای تأکید کردند: کاری که مقامات سعودی انجام دادند، انحراف آشکار از متون صریح قرآن و احادیث نبوی مورد توافق همه فرقه‌ها و مذاهب اسلامی است که ورود یهودیان را به سرزمین‌های مقدس اسلامی منع می‌کنند.

در این بیانیه آمده است: این بی‌تدبیری و تحریک احساسات مسلمانان با اجازه دادن به صهیونیست‌ها برای هتک حرمت به این احساسات مقدس در حالی رخ می‌دهد که میلیون‌ها مسلمان از دسترسی به این مقدسات برای انجام مناسک حج منع شده‌اند و مقامات آل سعود، با این کار خروج از امت اسلامی و ائتلاف خود با صهیونیست‌ها را نشان می‌دهد.

احزاب سیاسی ضد ائتلاف سعودی افزود: آنچه اتفاق افتاده است جنگ آشکار رژیم آل سعود با اسلام است که به صهیونیست‌ها برای ورود به مسجد الحرام اجازه می‌دهد در حالی که مسلمانان دنیا را از ادای فریضه حج با بهانه‌های واهی منع می‌کند.

این احزاب با تأکید بر اشتراک پروژه سعودی ـ صهیونیستی گفت: آل سعود این پیام آشکار را به همه ملت‌های اسلامی مخابره کرد که صلاحیت مدیریت مشاعر مقدسه را ندارد و این مقدسات باید آزاد شده و از قیمومیت سعودی‌ها خارج شوند.

در پایان این بیانیه آمده است: حکومت آل سعود دشمن امت اسلامی و خطری برای مقدسات آنهاست؛ از همین رو همه آزادگان امت اسلامی باید مواضع علمای در قبال این تجاوزات سعودی‌ها اتخاذ کنند.

مدیریت حج بین‌المللی شود

احزاب دیدار مشترک یمن هم با صدور بیانیه‌ای تأکید کردند که رژیم آل سعود با آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها همراه شده و در حالی که مانع ادای حج میلیون‌ها مسلمان می‌شود اجازه ورود صهیونیست‌ها را به مشاعر مقدسه می‌دهد در حالی که خود را خادم حرمین شریفین می‌خوانند.

در این بیانیه آمده است: رژیم آل سعود در برابر این رفتارهای صهیونیستی و ننگ‌آور مسئول است و نشان داده که صلاحیت اداره مقدسات اسلامی را ندارد از همین رو باید برای بین‌المللی شدن اداره حج توسط کشورهای اسلامی اقدام شود، زیرا حج فریضه‌ای است که مختص همه مسلمانان است و آل سعود نمی‌تواند برای آن محدودیت ایجاد کند.

انتهای پیام
captcha