مسجد جدید تاسمانی، مایه دلگرمی مسلمانان
کد خبر: 4072681
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱

مسجد جدید تاسمانی، مایه دلگرمی مسلمانان

ساخت یک مسجد جدید در ایالت جزیره‌ای تاسمانی استرالیا باعث شده اقلیت متخصص مسلمان به زندگی در این منطقه امیدوار و دلگرم شوند.

به گزارش ایکنا به نقل از ای بی سی،  اسراء عبدالله کارمند بهداشتی 23 ساله  امیدوار بود زمانی که بریزبن را به مقصد تاسمانی ترک کرد، کار خود را آغاز کند. اما وقتی وارد این منطقه شد، دلیل کمی برای ماندن پیدا کرد. وی می‌گوید: همیشه احساس می‌کردم چیزی کم است. من برای جستجوی افرادی که شبیه من بودند بیرون می‌رفتم.

اما مساجد در مناطقی مانند لانستون در شمال تاسمانی، جایی که وی در سال 2021 به آنجا آمد، بسیار اندک است. او افزود: زندگی یکنواختی داشتم.  واقعاً در تعطیلات آخر هفته کار زیادی برای انجام دادن نداشتم. من به بریزبن برمی‌گشتم، سعی می‌کردم خیلی احساس دلتنگی نکنم.

مناطق دوردست استرالیا مدت‌هاست که برای جذب و حفظ متخصصان، به‌ویژه آنهایی که دارای پیشینه‌های فرهنگی متنوع هستند، تلاش می‌کنند. کسب‌وکارها و دولت‌ها برای این مشکل، پول، امتیازات و سیاست‌‌های جذاب تخصیص داده‌اند. اما مصطفی سلیم، متخصص پزشکی معتقد است که ممکن است این مشکل از طریق دین حل شود.

دکتر سلیم و همسرش مریم عیسی، مهندس برق، عاشق آرامش زندگی در روستا هستند اما از این که متوجه شدند لانستون مسجدی ندارد، نگران شدند.

 مصطفی سلیم می‌گوید که بسیاری از مردم قبل از افتتاح مسجد منطقه را ترک کرده بودند و اذعان داشت که خانواده وی در فکر چنین چیزی بودند.
جمعیت رو به رشد مسلمانان پیش از این در یک نمازخانه کوچک در دانشگاه تاسمانی جمع می‌شدند، بنابراین دکتر سلیم و سایر مسلمانان تصمیم گرفتند برای آن کاری انجام دهند.

اعضای جامعه سال‌ها صرف جمع‌آوری کمک‌های مالی برای مسجد خود کردند، رؤیایی که با افتتاح رسمی مسجد در ماه مارس به حقیقت پیوست.

سلیم می‌گوید: احساس می‌کردم اینجا جایی نیست که من به آن تعلق داشته باشم.

وی افزود: این یک قدم بزرگ بود. تعداد زیادی از مردم قبل از افتتاح مسجد، وسایل خود را جمع و منطقه را ترک کرده بودند. در واقع، ما هم به چنین چیزی فکر می‌کردیم. اما اکنون ما بسیار خوشحال هستیم و من افراد زیادی را می‌شناسم که نظرشان تغییر کرده است.

جمعیت مسلمانان استرالیا در دهه گذشته تقریباً دو برابر شده است. بر اساس آخرین سرشماری، جمعیت مسلمانان این کشور اکنون به 813 هزار نفر رسیده است. 

انتهای پیام
captcha