افتتاح مسجد جدید در سیدنی
کد خبر: 4118265
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶

افتتاح مسجد جدید در سیدنی

سازمان خیریه بین‌المللی رحمه و دبیرخانه اوقاف کویت، یکی از بزرگترین مساجد استرالیا را در سیدنی با حضور مارگارت بیزلی، نماینده پادشاه بریتانیا و فرماندار ایالت نیو ساوت ولز افتتاح کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از Kuwait Times، خالد المولا، رئیس بخش اروپایی سازمان بین‌المللی رحمه و نماینده آن در مراسم افتتاح این مسجد گفت: این مسجد یکی از شاهکارهای معماری در شهر سیدنی است. به طور کلی این مسجد یک مرکز آموزشی است که بر حفظ هویت کودکان مسلمان تمرکز دارد و برای تربیت آنها برنامه‌هایی برای آموزش نماز و همچنین حفظ قرآن کریم وجود دارد.

وی افزود: این مرکز اسلامی از طریق راه‌اندازی دوره‌های علمی و فرهنگی اسلامی نقش حمایتی در پذیرش تازه‌مسلمانان ایفا می‌کند.

المولا در مورد مسجد گفت: مسجد دارای امکانات متعدد است و 500 نمازگزار می‌توانند در آن  عبادت کنند. این بنا به سبکی مدرن و با ابزارهای به‌روز معماری ساخته شده است.

وی گفت که این پروژه نشان‌دهنده اشتیاق کویت در ساخت بناهای بزرگ اسلامی در نقاط مختلف جهان است.

در این مراسم وزرای کار و تنوع استرالیا و مقامات دیگر شهری نیز حضور داشتند.

در حال حاضر حدود 800 هزار مسلمان در استرالیا زندگی می‌کنند. حدود 4 هزار نفر مسلمان هم در شهر سیدنی استرالیا حضور دارند. در حدود 24 مسجد در ایالت نیوساوت ولز استرالیا ساخته شده که شهر سیدنی بیشترین تعداد آنها را در خود جای داده است.

انتهای پیام
captcha