آغاز آزمون‌ مقدماتی شرکت‌کنندگان در مسابقه بین‌المللی قرآن عتبات عالیات
کد خبر: 4073021
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹

آغاز آزمون‌ مقدماتی شرکت‌کنندگان در مسابقه بین‌المللی قرآن عتبات عالیات

آزمون مقدماتی شرکت‌کنندگان در مسابقه بین‌المللی قرآن کریم نمایندگان عتبات عالیات در حرم مطهر امام حسین(ع) از امروز یکشنبه، 2 مرداد آغاز شد.

به گزارش ایکنا، دارالقرآن آستان مقدس حسینی نخستین دوره مسابقه قرآن بین‌المللی عتبات مقدس در رشته تلاوت و حفظ قرآن را در حرم مطهر امام حسین(ع) آغاز کرد.

صفاء السیلاوی، مسئول مرکز اطلاع‌رسانی قرآنی گفت: فعالیت‌های مسابقه بین‌المللی قرآن عتبات مقدسه از دیروز شنبه با حضور نمایندگانی از هفت کشور و شخصیت‌های حوزوی و دانشگاهی و با حضور مدیران حوزه‌های مختلف آستان مقدس حسینی و جمعی از مردم قرآن‌دوست افتتاح شد.

دارالقرآن آستان مقدس امام حسین(ع) صبح امروز یکشنبه نیز آزمون مقدماتی برای شرکت‌کنندگان در رشته حفظ اولین دوره مسابقات بین‌المللی قرآنی عتبات عالیات را در رشته روخوانی و حفظ قرآن برگزار کرد.

آزمون مقدماتی شرکت کنندگان در مسابقه بین المللی عتبات مقدسه در کربلای معلا

الحاج حسن رشيد العبايچی، دبیر کل آستان مقدس حسینی طی نطقی در مراسم افتتاح این مسابقات بر اهمیت نقش دارالقرآن آستان مقدس حسینی در تربیت نسلی مسلح به فرهنگ قرآنی و احادیث اهل بیت(ع) و کمک به تألیف کتب و نشریات قرآنی و همچنین برگزاری کنفرانس‌ها، مسابقات و محافل قرآنی در سطح کشور عراق تأکید کرد.

خیرالدین الهادی، رئیس دارالقرآن آستان مقدس حسینی هم در این مراسم بر اهمیت برگزاری این مسابقات تأکید کرد و گفت: این برای نخستین‌بار است که آستان‌های مقدس برای خدمت به قرآن کریم در حرم سیدالشهداء(ع) گرد هم آمدند.

الهادی گفت: ما روی این مسابقه خیلی حساب می‌کنیم، زیرا به اثبات عمق هویت فرهنگی عراق و کشورهای اسلامی همسایه کمک می‌کند و در جهت‌دهی به گفتمان قرآنی و همچنین آمادگی برای کشف استعدادهای جوانان تأثیر دارد.

او افزود: کشورهای شرکت‌کننده در این مسابقات شامل عراق، مصر، سوریه، لبنان، ایران و افغانستان هستند و از هر کدام از عتبات عالیات یک حافظ و قاری شرکت دارند.

خبرنگار: الهام مؤذنی

انتهای پیام
captcha