واکنش رژیم صهیونیستی به بسته‌شدن دفاتر آژانس یهود در روسیه
کد خبر: 4073104
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۴

واکنش رژیم صهیونیستی به بسته‌شدن دفاتر آژانس یهود در روسیه

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی در واکنش به موضوع بسته‌شدن دفاتر آژانس یهود در روسیه تأکید کرد که این اقدام بر روابط بین تل‌آویو و مسکو تأثیر می‌گذارد.

به گزارش ایکنا، به نقل از المیادین، یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل، بسته شدن دفتر آژانس یهود در روسیه را «رویداد خطرناکی» توصیف کرد که بر روابط بین مسکو و اسرائیل تأثیر می‌گذارد و در عین حال دستورالعمل‌هایی را برای آماده‌سازی یک تیم حقوقی به منظور انجام مذاکره با مسکو ارائه کرد.

اظهارات نخست‌وزیر اسرائیل پس از نشست میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه و فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه، با الکساندر بن زوی، سفیر اسرائیل در مسکو در روز یکشنبه مطرح شد؛ در اين نشست، شماری از مسائل فوری برای بررسی در دستور کار دو طرف قرار گرفت.

وزارت دادگستری روسیه پس از طرح يك شکایت در دادگاه منطقه‌ای باسمانی در مسکو علیه سازمانی که از مهاجرت یهودیان به سرزمین های اشغالی فلسطین حمایت می‌کند، تصميم به انحلال اين آژانس گرفت و جلسه استماع مربوط به آن در 28 جولای برگزار خواهد شد.

یک روزنامه اسرائیلی در اوایل ژوئیه فاش کرد که دولت روسیه نامه‌ای به آژانس یهود ارسال کرده و از آن خواسته است تا تمام فعالیت‌های خود را در این کشور متوقف کند. این روزنامه تأکید کرده است که تصمیم روسیه می‌تواند توانایی یهودیان روسیه برای مهاجرت به اسرائيل را تضعیف كند.

در 15 ژوئیه، رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، قانون جدیدی برای «فلج کردن سازمان‌های یهودی و اسرائیلی» امضا کرده است و بیم آن می‌رود که قانون جدید وضعیت دشواری را برای اين سازمان‌های يهودی و اسرائيلی جهت فعاليت در روسیه ايجاد كند.

انتهای پیام
captcha