انقلاب اسلامی برای تکامل خود نیازمند منش حجت‌الاسلام شفیعی است
کد خبر: 4073308
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵

انقلاب اسلامی برای تکامل خود نیازمند منش حجت‌الاسلام شفیعی است

حجت‌الاسلام آیت عادلی‌نژاد با بیان اینکه انقلاب برای توسعه و تکامل خود نیازمند سلوک، منش و روشی است که اگر بخواهیم آن را در یک نفر نشان بدهیم، او کسی جز حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی نبود، گفت: او عقلانیت را در کنار اخلاق، سیاست‌ورزی را در کنار پختگی، مردمی زیستن را در کنار رعایت تشریفات، در وجود خود جمع کرده بود و این از او انسان متفاوتی ساخت.

حجت‌الاسلام آیت عادلی‌نژاد

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام آیت عادلی‌نژاد، امروز سوم مرداد طی آیینی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به عنون رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان و مسئول این دفتر در دانشگاه شهید چمران اهواز منصوب شد. 

وی در این آیین، ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این برنامه اظهار کرد: این جلسه برای تجلیل و پاسداشت مقام علمی و مجاهدت‌های مرحوم شفیعی است. به گفته ایشان تکریم از روحانیت ریشه در دین‌داری مردم دارد و اگر مردم به ما احترام و توجه می‌کنند برای این است که مردم متدین هستند.

عادلی‌نژاد گفت: آنچه حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی را از سایر افراد متفاوت می‌کرد به نظر من در کلام رهبر انقلاب اسلامی متبلور بود. آنچه در کلام رهبر انقلاب اسلامی بود، علاوه بر تأیید مجاهدت‌های ایشان، ترسیم نقشه راهی برای دلدادگان به انقلاب اسلامی در دانشگاه بود. رهبر انقلاب ایشان را از «امیدهای آینده» انقلاب دانستند و این حکایت از آن می‌کند که انقلاب برای توسعه و تکامل خود نیازمند سلوک، منش و روشی است که اگر بخواهیم آن را در یک نفر نشان بدهیم، او کسی جز حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی نبود. او عقلانیت را در کنار اخلاق، سیاست‌ورزی را در کنار پختگی، مردمی زیستن را در کنار رعایت تشریفات، در وجود خود جمع کرده بود و این از او انسان متفاوتی ساخت.

عادلی‌نژاد ادامه داد: امروز برای من روز تودیع از نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی هم است. حضور ده ساله در کنار عزیزان حوزه سلامت برای بنده افتخار بزرگ و همراه با تجربیات فراوان بود. در اینجا مراتب تشکر خود را از همدلی و همراهی همکاران خود در این یک دهه اعلام می‌کنم. آنچه در طول یک دهه انجام شد بضاعت بنده بود که قطعاً خالی از خطا و نقص نبود. آنچه می‌توانم ادعا کنم این است که تلاشم این بود که خالصانه عمل کنم و بر مدار انصاف و عدالت رفتار کنم و تلاشم در محضر استاد، این بود که اخلاق را به قربانگاه روابط ناسالم نبرم. مطمئناً فصل جدید کاری در نهاد علوم پزشکی شاهد رشد دفتر نهاد خواهیم بود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با بیان اینکه خوزستان به عنوان استانی با تاریخ بزرگ در حوزه آموزش عالی ظرفیت بالایی دارد، خاطرنشان کرد: حضور ده‌ها هزار دانشجو، هزاران نفر عضو هیات علمی و حضور مؤسسات آموزش عالی حکایت از این ظرفیت می‌کند. امیدوارم در فصل جدید کاری با استمرار راه استاد، روابط دفتر نهاد با دانشگاه مثل گذشته باشد.

وی گفت: در پایان از ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور، از همراهی روسای دانشگاه علوم پزشکی در ده سال گذشته، اعضای هیئت رئیسه دانشگاه که نسبت به مسائل دینی دغدغه داشتند، قدردانی می‌کنم. از پرسنل و همکاران خود در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تشکر می‌کنم. اگر موفقیتی در نهاد حاصل شد، سهم همکاران بیش از بنده بود. از دانشجویان هم خاطرات فراموش نشدنی در دفتر زندگیم برجای ماند. از دبیران تشکل‌های دانشگاه و بسیج دانشجویی و همچنین از خانواده‌ام؛ همسرم و فرزندانم تشکر می‌کنم. در پایان خدا را شاکرم که در مسیر زندگی، مرا با انسانی آسمانی آشنا کرد که دنیای مرا تغییر داد و من تا آخر عمر وامدار ایشان خواهم بود. در پایان کلام این دو بیت شعر را به ایشان تقدیم می‌کنم:

ای آنکه دوست دارمت، اما ندارمت

بر سینه می‌گذارمت، اما ندارمت

ای آسمان من که سراسر ستاره‌ای

بر سینه می‌فشارمت، اما ندارمت

انتهای پیام
captcha