امیر قطر؛ تأثیرگذارترین شخصیت جهان اسلام در سال 2022
کد خبر: 4073633
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۱

امیر قطر؛ تأثیرگذارترین شخصیت جهان اسلام در سال 2022

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر بر اساس نسخه سال 2022 از کتاب «500 شخصیت مسلمان»، در رتبه اول 50 شخصیت تأثیرگذار جهان اسلام در سال 2022 قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایکنا به نقل از الاتحاد العالمی لعلماء المسلمین، بر اساس نسخه سال 2022 از کتاب «500 شخصیت مسلمان»، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در فهرست 50 شخصیت تأثیرگذار اسلامی در جهان در رتبه اول قرار گرفت. این درحالی است که  «اوگور شاهین»، دانشمند ترک تبار آلمانی، برای دومین سال پیاپی عنوان «مرد سال» را حفظ کرد.

این کتاب توسط مرکز سلطنتی پژوهش‌های استراتژیک که مقر آن در امان پایتخت اردن است، منتشر شده است.

نسخه امسال این کتاب که مرکز سلطنتی پژوهش‌های استراتژیک آن را در وب سایت رسمی خود منتشر کرد، امیر 42 ساله قطر را با عنوان «میانجی صلح» معرفی کرد.

در نسخه جدید این کتاب آمده است: با توجه به اینکه امیر قطر از روابط خوبی برخوردار است و نیز سرمایه‌گذاری خارجی مداوم کشورش، قطر در منطقه به عنوان میانجی صلح معرفی شده و نقشی محوری در سطح بین‌المللی ایفا کرده است.

این کتاب به  بخشی از زندگینامه اوگور شاهین، فعالیت او در توسعه آنتی بادی‌ها و تخصصش در ایمونولوژی و توسعه واکسن ضد کرونا می‌پردازد.

شرکت آلمانی «بیونتک» که توسط شاهین و همسرش، تأسیس شد، توانست در نوامبر 2020 با همکاری شریک آمریکایی خود، فایزر، اولین واکسن مؤثر برای ویروس کرونا را تولید کند.

 

انتهای پیام
captcha