مراسم معارفه مدیر جدید مهد قرآن ابهر برگزار شد + عکس
کد خبر: 4073902
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶

مراسم معارفه مدیر جدید مهد قرآن ابهر برگزار شد + عکس

مراسم معارفه حجت‌الاسلام محسن عطوفی، مدرس حوزه و دانشگاه و فعال قرآنی به عنوان مدیر جدید مهد قرآن شهرستان ابهر، پنجم مردادماه در فرهنگسرای نور ابهر برگزار شد.

مراسم معارفه حجت‌الاسلام محسن عطوفی،مدیر جدید مهد قرآن شهرستان ابهربه گزارش ایکنا، مراسم معارفه حجت‌الاسلام محسن عطوفی، مدرس حوزه و دانشگاه و فعال قرآنی به عنوان مدیر جدید مهد قرآن شهرستان ابهر، پنجم مردادماه با حضور سیدمهدی سیف، مدرس و پیشکسوت قرآنی کشورمان و عضو هیئت علمی مؤسسه مهد قرآن، سیدمحمود چاوشی، مدیر‌عامل مؤسسه کشوری مهد قرآن، ماهینی، معاون امور استان‌های موسسه، آیسان صادقی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر،  بهبودی،  رئیس سازمان تبلیغات اسلامی  شهرستان ابهر، خانواده مرحوم استاد پرویز حاجی حسنی و سایر مسئولان و مربیان در فرهنگسرای نور ابهر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم آیسان صادقی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر گفت: به منظور رونق و تلاش برای توسعه فعالیت‌های قرآنی از مهدقرآن ابهر و سایر کانون‌های قرآنی شهرستان حمایت‌های لازم را خواهیم کرد.

در ادامه سیدمحمود چاوشی، مدیر مهد قرآن کشور ضمن تجلیل از زحمات و فعالیت‌های مرحوم پرویز حاجی حسنی، مدیر سابق مهد قرآن شهرستان ابهر، افزود: در سال ۸۲شعبه شهرستان ابهر به همت و تلاش‌های صادقانه استاد مرحوم پرویز حاجی حسنی پایه گذاری شد که این تلاش‌ها ماندگار خواهد ماند.

وی به فعالیت‌های موسسه مهد قرآن کشور در طول ۳۰ سال فعالیت خود اشاره کرد و از تلاش ارزشمند همه مربیان و دست اندرکاران قرآنی کشور و همکار با این موسسه قرآنی تشکر کرد و از مربیان و فعالان قرآنی خواست در رونق، گسترش و رشد فعالیت‌های قرآنی تلاش مضاعف داشته باشند.

مدیر موسسه مهد قرآن کشور افزود: آموزش و فعالیت‌های استاندارد، توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی از مهمترین اهداف موسسه مهد قرآن است که تاکنون توانستیم ۴هزار حافظ قرآن را در این موسسه آموزش و تربیت کنیم.

وی به برگزاری آزمون و صدور گواهینامه حفظ در این موسسه اشاره کرد و این کار را یکی از شاخص‌های مهم و اساسی موسسه دانست. 

چاوشی به نقش خیرین و کمک‌های مردمی در گسترش فعالیت‌های قرآنی اشاره کرد و گفت: موسسه مهد قرآن با کمک خیرین و مردم نیکوکار سرپا ایستاده است و مدیریت جدید موسسه مهد قرآن شهرستان ابهر باید از ظرفیت همه خیرین برای رونق و گسترش برنامه‌های قرآنی در این شهرستان نهایت استفاده را ببرد که امیدوارم در شهرستان ابهر شاهد یک فصل شکوفایی باشیم. مدیریت جدید مهد قرآن یکی از چهره‌های قرآنی شهرستان است.

در ادامه احمد بخشی، شاعر و نویسنده پیشکسوت شهرستان ابهر درباره سجایای اخلاقی استاد مرحوم پرویز حاجی حسنی صحبت و به قرائت شعر در وصف سیدالشهدا(ع) پرداخت. 

بخش دیگر این برنامه سخنرانی سیدمهدی سیف، عضو هیئت علمی موسسه مهد قرآن بود. وی با تاکید بر اهمیت تدبر، تفسیر، درک و فهم آیات و مفاهیم نورانی قرآن، گفت: اطاعت و بندگی انسان‌ها هدف مهم خلقت است.

این پیشکسوت قرآنی از زحمات ارزنده و ارزشمند استاد مرحوم پرویز حاجی حسنی تقدیر و تشکر کرد و افزود: گام نهادن در راه قرآن مهم‌ترین اندوخته و سرمایه برای دنیا و آخرت است.

سیف اظهار کرد: قرآن آموزان باید بدانند و توجه داشته باشند، قرآن دارای سه ضلع مهم و اساسی چون قرائت قرآن،  درک و فهم در معنی آیات و مفاهیم قرآن، عمل و بهره برداری است.

در پایان حجت‌الاسلام محسن عطوفی به عنوان مدیر جدید موسسه مهد قرآن شهرستان ابهر معرفی شد.

مراسم معارفه مدیر جدید مهد قرآن ابهر برگزار شد

یادآور می‌شود، پرویز حاجی‌حسنی، مدیریت قبلی این شعبه مهد قرآن را برعهده داشت که اول اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ به دلیل عارضه بیماری کرونا به لقاءالله پیوست. وی بیش از چهل سال سابقه معلمی قرآن را داشت و از شاگردان مرحوم حسن بیگلری، صاحب کتاب سرّ البیان فی علم القرآن بود.

دفتر مهد قرآن شهرستان ابهر به عنوان مرکز آموزش‌های قرآنی با محوریت حفظ و مفاهیم جهت تمامی مقاطع سنی و تحصیلی، از سال ۱۳۸۲ با مدیریت مرحوم حاجی حسنی فعال بوده است و قرآن‌آموزان بسیاری را تحت آموزش علوم قرآنی قرار داده است، تربیت بیش از ۲۰ حافظ کل قرآن کریم را می‌توان از دستاوردهای این مجموعه قرآنی و مردمی عنوان کرد.

این مؤسسه غیرانتفاعی، عام‌المنفعه و اولین مؤسسه‌ در شهرستان‌های ابهر و خرمدره است که اقدام به صدور گواهینامه حفظ و مفاهیم قرآن کرده است و در دو بخش مهد شکوفه‌ها و مؤسسه بزرگسالان فعالیت می‌کند و در بلوار طالقانی جنوبی، هشت‌‌متری دوم، پلاک هشت، (طالقانی شمالی، روبروی دارایی سابق) واقع شده است.

انتهای پیام
captcha