نحوه دعوت موسسات قرآنی به رویداد هم‌افزایی مدیریت ایران
کد خبر: 4073904
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲

نحوه دعوت موسسات قرآنی به رویداد هم‌افزایی مدیریت ایران

دبیر جامعه فرهنگی – قرآنی عصر با اشاره به حضور 25 مجموعه قرآنی در نمایشگاه هم‌افزایی مدیریت ایران 1401 به نقدهای مطرح شده به این بخش از نمایشگاه از سوی مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل‌های مردمی قرآن و عترت پاسخ داد.

توضیحات «حسینی» به نقدی در مورد بخش قرآنی نمایشگاه «هم‌افزایی مدیریت ایران 1401»

طی روزهای گذشته نمایشگاه «هم‌افزایی مدیریت ایران 1401» با حضور مجموعه‌های مختلف در عرصه‌های گوناگون برگزار شد. بخشی از فعالیت‌های نمایش داده شده در این رویداد نیز به فعالیت‌های قرآنی اختصاص یافته بود. غیبت اتحادیه کشوری موسسات و تشکل‌های مردمی قرآن و عترت در این نمایشگاه باعث مطرح شدن گلایه‌هایی از سوی مدیرعامل این اتحادیه شده بود. در همین راستا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، دبیر جامعه فرهنگی ـ قرآنی عصر که مسئولیت بخش قرآنی این نمایشگاه را بر عهده داشت، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا توضیحاتی در مورد نقدهای مطرح شده ارائه داده است.

دبیر جامعه فرهنگی ـ قرآنی عصر با اشاره به اینکه به دنبال پاسخگویی به نقد مطرح شده در خبرگزاری ایکنا نیستم و صرفاً از باب شفاف سازی و روشنگری آنچه اطلاعات من اجازه می‌دهد را مطرح ‌می‌کنم،‌ گفت: برگزار کنندگان رویداد هم‌افزایی مدیریت ایران 1401 برای برپایی آن، ابتدا دبیرخانه‌ای از بخش‌های فعالان مردمی تشکیل دادند که این دبیرخانه در بنیاد فرهنگی و اجتماعی خاتم الاوصیا مستقر شد.

وی با تأکید بر اینکه دبیرخانه مذکور به صورت یکپارچه برنامه‌ریزی کرده و سامانه‌ای را از همان ابتدا برای ثبت نام مجموعه‌ها تعریف کرده بود، افزود: موسسات مردمی در عرصه‌های مخلتف مدیریت فرهنگی، اجتماعی، بهداشت، سلامت، ورزش و ده‌ها عرصه دیگر که مجموعه‌های مردمی در آن حضور دارند این اجازه و حق را داشتند به سامانه تعریف شده مراجعه کنند و اطلاعات خود را در سامانه ثبت کنند تا پس از تأیید صلاحیت در این رویداد حضور یابند.

حسینی با تأکید بر اینکه مجموعه‌های دارای توانایی حضور در نمایشگاه بیش از 14 هزار مجموعه بوده است، تصریح کرد: در نهایت از بین این 14 هزار مجموعه با توجه به محدودیت مکان محل برگزاری نمایشگاه تنها 800 مجموعه امکان حضور پیدا کردند. انتخاب این مجموعه‌ها هم با توجه به محدودیت‌ها، به میزهای تخصصی که در بنیاد فرهنگی - اجتماعی خاتم الاوصیا وجود دارد، سپرده شد. وظیفه اطلاع رسانی و تبلیغات در این زمینه نیز بر عهده کمیته‌ای که به این منظور تشکیل شد، بوده است.

دبیر جامعه فرهنگی – قرآنی عصر بیان کرد: ما به عنوان بخش قرآنی این رویداد در فضاهایی که می‌توانستیم این اطلاع‌رسانی را داشته باشیم، اطلاع‌رسانی لازم را انجام دادیم و فراخوان این نمایشگاه را به شبکه قرآنیانی که مرتبط با جبهه فرهنگی انقلاب هستند، ارائه دادیم تا اطلاع‌رسانی لازم انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه در هیچ کدام از بخش‌های دیگر این رویداد نیز نقشی به مجموعه‌های صنفی واگذار نشده است، بیان کرد: هر موسسه فعال که در عرصه قرآنی فعالیت داشته و می‌توانسته در این رویداد حضور داشته باشد، پس از ثبت نام و تأیید صلاحیت، حضور یافته است.

حسینی با تأکید بر اینکه جامعه فرهنگی – قرآنی عصر از جانب خود هیچ ضابطه‌ای برای حضور موسسات در نمایشگاه تعیین نکرده است، بیان کرد: آنچه دبیرخانه رویداد به عنوان ضوابط و شاخص قرار داده بود، مجموعه‌های قرآنی نیز بر همان منوال می‌توانستند ثبت نام کنند و در رویداد حاضر شوند.

وی با بیان اینکه در بخش قرآنی مجموعه‌هایی که آمادگی برای حضور داشتند، اغلب در این رویداد حضور داشته‌اند، گفت: اگرچه محدودیت حضور وجود داشت و امکان حضور همه بخش‌ها نبود اما در نهایت 25 مجموعه قرآنی در این نمایشگاه حاضر شدند و جالب است که بسیاری از مجامعی که کنشگران خیلی بیشتری هم داشتند سهمیه کمتری از قرآنیان داشتند. همانطور که گفته شد در بخش قرآن تنها 25 مجموعه قرآنی می‌توانستند حضور پیدا کنند، برای این حضور موسسات مختلفی هم ثبت نام کردند و حضور یافتند. حدود 70 مجموعه برای حضور در این رویداد ثبت نام کرده بودند که در نهایت 25 مجموعه در ساحت‌های مختلف آموزش، تربیت، فضای مجازی، هنر، رسانه و ... انتخاب شدند که تقریباً شاخص‌ترین مجموعه‌ها بودند.

حسینی با بیان اینکه باعث خوشحالی ما خواهد بود دوستان ما در اتحادیه موسسات مشارکت بیشتری در این زمینه‌ داشته باشند، افزود: نکته‌ای که وجود دارد این است که در حال حاضر همه موسسات قرآنی کشور با اتحادیه در ارتباط نیستند و تعدادی از مجموعه‌هایی که در رویداد مدیریت ایران 1401 حضور پیدا کردند در حال حاضر ارتباطی با اتحادیه موسسات قرآنی کشور ندارند و انشاالله روزی برسد که عزیزان در اتحادیه بتوانند با ایجاد یک فضای مناسب اعتماد تمام مجموعه‌های مردمی - قرآنی را جلب کنند و یک تشریک مساعی خوب بین موسسات قرآنی کشور شکل بگیرد.

دبیر جامعه فرهنگی – قرآنی عصر اظهار امیدواری کرد برای دوره‌های بعدی این رویداد با هم‌افزایی بیشتر با اتحادیه موسسات قرآنی زمینه مشارکت بیشتر این مجموعه خدوم قرآنی در این اقدام هم افزا فراهم شود‌.

وی در ادامه با اشاره به شعار نمایشگاه که با عنوان هم‌افزایی برگزار شده است، گفت: در موارد مشابه اگر تشخیص این است که کار مثبت و خوبی در حال انجام است، در ابتدا برای تقویت این جریان‎ها اتخاذ موضع کنیم تا از شیرینی این قبیل کارها کاسته نشود و در ادامه اگر اختلال و ضعفی وجود داشت تلاش کنیم آن مشکل را از طریق گوشزد کردن، رفع کنیم.

حسینی در ادامه به برخی مطالب مطرح شده در نقد وارده اشاره کرد و افزود: یکی از نقدها این بوده است که جامعه عصر توان موسسات مردمی را نادیده گرفته است؛ واقعیت امر این است که شاخه قرآنی جبهه انقلاب وظیفه توانمند کردن مجموعه‌های مردمی و بسیج کردن و شبکه‌سازی این مجموعه‌ها را بر اساس مأموریتی که رهبر انقلاب به بنیاد داده‌اند، داراست. لذا ضمن اینکه این مجموعه خود یک تشکیلات مردمی است، اغلب فعالیت‎های خود را نیز از طریق موسسات و مجموعه های مردمی به انجام رسانده است و تمام تلاش خود را برای تقویت مجموعه‎های مردمی به کار گرفته و خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha