لیتوانی رئیس کلیسای ارتدوکس روسیه را ممنوع‌الورود کرد
کد خبر: 4073996
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶

لیتوانی رئیس کلیسای ارتدوکس روسیه را ممنوع‌الورود کرد

وزارت خارجه لیتوانی گزارش داد که این کشور، رئیس کلیسای ارتدوکس روسیه، پاتریارک کریل را به دلیل حمایت از عملیات روسیه در اوکراین، از ورود به خاک این جمهوری منع کرده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از ایسنا، در بیانیه وزارت امور خارجه لیتوانی آمده است: «کریل پاتریارک، اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس مسکو و تمام روسیه به دلیل حمایت از عملیات نظامی روسیه از ورود به لیتوانی منع شده است». مقامات لیتوانی از 23 ژوئن، رئیس کلیسای ارتدکس روسیه را در فهرست افراد نامطلوب قرار دادند.

وزارت کشور لیتوانی اعلام کرد که پاتریارک عمدا تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین را انکار ، و اقدامات فدراسیون روسیه، که به گفته این وزارتخانه، زمینه کافی برای اعمال چنین ممنوعیتی را علیه وی ایجاد می کند توجیه و حمایت می کند.

پیش از این، ولادیمیر لگویدا، رئیس بخش روابط کلیسا با جامعه و رسانه‌های گروهی گفت که رئیس کلیسای ارتدکس روسیه به هیچ وجه به تحریم ها علیه وی واکنش نشان نمی دهد. به گفته لگویدا، پدر تنها به تأثیر تحریم ها بر زندگی خارج  از کلیسا توجه دارد.

رئیس کلیسای ارتدکس روسیه در خطبه های خود بارها از اسقف ها، روحانیون و همه مؤمنان خواسته است تا به وحدت کلیسا وفادار بمانند و برای بازگرداندن صلح در اوکراین دعا کنند.

انتهای پیام
captcha