ضرورت تبدیل فرهنگ عاشورا به فرهنگ عمومی
کد خبر: 4074111
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵

ضرورت تبدیل فرهنگ عاشورا به فرهنگ عمومی

مدیرکل تبلیغات اسلامی در استان مرکزی با اشاره به هم‌گرایی بیشتر بین هیئات مذهبی با نهادها و دستگاه‌ها، اظهار کرد: ضروری است که فرهنگ عاشورایی را به فرهنگ عمومی تبدیل کنیم.

حجت الاسلام مهدی عباسی، مدیرکل تبلیغات اسلامی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، حجت‌الاسلام مهدی عباسی، مدیرکل این اداره در استان، چهارشنبه، 5 مرداد در همایش «خدام خیام حسینی» که در اراک برگزار شد، گفت: خوشبختانه همگرایی خوبی بین هیئات مذهبی و نهادها وجود دارد و این هم‌افزایی با شروع کرونا قوت بیشتری به خود گرفته است.

وی به همگرایی بیشتر هیئات مذهبی با نهادها و دستگاه‌های استان در ایام محرم و صفر اشاره و تصریح کرد: رویکرد ما در محتوای فضای مذهبی تحکیم بنیان خانواده، عفاف و حجاب، دفاع از آموزه‌های دینی و جهاد تبیین است و تلاش بر این است که در ایام محرم از ظرفیت روحانیون برای تشریح و تبیین این مؤلفه‌ها استفاده شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان مرکزی، در گذرگاه زائران اربعین حسینی هستیم و هیأت‌های مختلف باید با ارائه برنامه‌های منظم آمادگی خود را برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی اعلام کنند.

حجت‌الاسلام عباسی با بیان اینکه وجود قرآن در هیأت‌های مذهبی باید مثل سال‌های گذشته به خوبی اجرایی شود، گفت: امسال را با میزبانی تعدادی از قاریان قرآن با عنوان نذر تلاوت شروع خواهیم کرد که فضای هیأت را با شکوه تر از سال‌های گذشته داشته باشیم.

وی افزود: امروز به لطف الهی حرکت سیدالشهدا عالم‌گیر شده به گونه‌ای که مراسم عزای سیدالشهدا (ع)در کشورهای مختلف برگزارمی‌شود؛ لذا باید فرهنگ عاشورایی را به فرهنگ عمومی تبدیل کرد.

انتهای پیام
captcha