پنج پدر و مادر شهید و یک جانباز آسمانی شدند
کد خبر: 4074194
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
در هفته‌ پایانی تیر

پنج پدر و مادر شهید و یک جانباز آسمانی شدند

در هفته‌ای که گذشت پنج پدر و مادر شهید و یک جانباز آسمانی شدند و به فرزندان و یاران خود پیوستند.

به گزارش خبرنگار ایکنا، در هفته‌ای که گذشت؛ کبری بیاتی، مادر شهیدان بهرام و منصور توکلی از شهدای لرستانی، پس از چند دهه فراق فرزندان شهیدش دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

بهرام توکلی، امدادگر و بهیار لشکر ۱۴ امام حسین(ع) بود که در عملیات والفجر ۸ به شهادت رسید.

مادر شهیدان مطوری‌نژاد احمدی

رضیه توتونچی مادر شهیدان علی و حمید مطوری‌نژاد احمدی در سن ۸۵ سالگی بر اثر بیماری قلبی و کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهیدان علی و حمید مطوری‌نژاد احمدی ۲۴ مهر سال ۱۳۵۹ در بمباران شهر خرمشهر به شهادت رسیدند و پیکر مطهرشان در شهر آبادان به خاک سپرده شد.

پدر شهیدان رومزی

کرمعلی رومزی پدر شهیدان والامقام منصور و محمدرضا رومزی پس از تحمل سال‌ها رنج فراق به فرزندان شهیدش پیوست.

شهیدان منصور رومزی در چهار آذر 1342 و محمدرضا رومزی در بیست و هفت فروردین 1353 در شهرستان اهواز ديده به جهان گشودند و در چهار آذر 1395 در حین بازگشت از مراسم اربعین حسینی(ع) و زیارت اباعبدالله الحسین (ع) در حمله عراق به شهادت رسیدند.

پدر شهیدان یوسفی‌منیر

حمید یوسفی‌منیر پدر شهیدان والامقام احمد و محمد یوسفی‌منیر دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید احمد یوسفی‌‌منیر متولد ۳۰ شهریور ۱۳۴۵ در ۲۷ شهریور ۱۳۶۶ در منطقه دوهزار پا و شهید محمد یوسفی‌منیر متولد ۸ خرداد ۱۳۴۹ در ۲۴ اسفند ۱۳۶۳ در منطقه عملیاتی جنوب به فیض شهادت نائل شدند.

پدر شهیدان خاکباز

فتح‌اله خاکباز، پدر شهیدان گرانقدر محمد و محمود خاکباز پس از سال‌ها تحمل فراق، به فرزندان شهیدش پیوست و در جوار حق آرام گرفت.

شهید محمد خاکباز، متولد دهم فروردین سال ۱۳۶۲ و شهید محمود خاکباز نیز متولد یکم فروردین سال ۱۳۵۳ بر اثر بمباران دشمن بعثی در شهرستان خرم‌آباد به شهادت رسیدند.

جانباز 70 درصد

قدیر مجتبوی جانباز 70 درصد پس از گذشت 40 سال تحمل درد و رنج به شهادت رسید.

جانباز شهید قدیر مجتبوی سوم فروردین سال 1340 در قزوین به دنیا آمد، سال 1366 ازدواج کرد و صاحب یک فرزند پسر و یک فرزند دختر شد. وی هفتم تیر سال 1361 از سوی بسیج به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد و آبان همان سال در عملیات محرم بر اثر اصابت ترکش به سر، به مقام جانبازی نائل شد.

این جانباز سرافراز برای دفاع از کیان کشور مجدد راهی جبهه شد و سال 1364 در عملیات والفجر 8 با اصابت مجدد ترکش به سر و هر دو پا برای دومین بار جانباز شد.

شهید قدیر مجتبوی با وجود دو بار جانبازی، دست از مبارزه بر نداشت و برای سومین بار برای مقابله با دشمن بعثی وارد عرصه نبرد شد که این بار سال 1367، بر اثر برخورد با مین و قطع پای راست از پنجه در شیخ‌محمد، سومین جانبازی خود را تجربه کرد و به مقام جانبازی 70 درصد نائل شد.

انتهای پیام
captcha