اتمام ششمین دوره الحافظون در بشاگرد
کد خبر: 4074738
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰

اتمام ششمین دوره الحافظون در بشاگرد

ششمین دوره حفظ شبانه‌روزی قرآن با عنوان طرح «الحافظون» مؤسسه محمد رسول‌الله(ص) بشاگرد با استقبال حافظان و علاقه‌مندان به عرصه حفظ، پایان یافت.

دوره طرح الحافظون مؤسسه محمد رسول الله(ص) بشاگردبه گزارش ایکنا، ششمین دوره حفظ شبانه‌روزی قرآن با عنوان طرح «الحافظون» از سوی مؤسسه فرهنگی و قرآنی محمد رسول‌الله(ص) بشاگرد هرمزگان طی بازه زمانی حدود 35 روزه همزمان با آغازین روزهای تابستان برگزار شد.

بنابر گفته حسن زارعی، مدیر مؤسسه قرآنی محمد رسول الله(ص) روستای بلبل‌آباد بشاگرد «این دوره تا دهه نخست مرداد با همکاری آموزش و پرورش شهرستان و مدارس بلبل‌آباد و مشارکت مؤسسه بیت‌الزهرا(س) و همراهی مؤسساتی چون خواجه نصیرالدین طوسی تهران، شورا و دهیاری بلبل آباد به منظور نشر معارف قرآن و سیره اهل‌بیت(ع) و غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان برپا شد».

وی ادامه داد: ششمین دوره طرح الحافظون با حضور 30 قرآن‌آموز آقا از شهرهایی چون بشاگرد، میناب، هشت‌بندی و سندرک به صورت شبانه‌روزی برگزار شد. این دوره قرار بود طبق روال ادوار گذشته دو ماه و تا پایان مرداد برگزار شود اما به دلیل شریاط کرونایی این دوره به حدود 35 روز کاهش یافت.

زارعی با اشاره به اینکه برخی از حاضران در این دوره شرکت‌کنندگانی هستند که از دوره نخست حضور داشتند، اضافه کرد: این حافظان اینک 25 جزء از کلام وحی را حفظ کرده‌اند و هستند برخی از حافظان که در تعدادی از دوره‌ها شرکت کرده و توانستند حافظ 15 و یا 10 جزء شوند.

مدیر مؤسسه قرآنی محمد رسول الله(ص) روستای بلبل‌آباد بشاگرد درباره برنامه‌ تثبیت و مرور محفوظات این حافظان در ایام سال تحصیلی اظهار کرد: مقرر شده است همزمان با آغاز سال تحصیلی به صورت تلفنی و غیرحضوری با قرآن‌آموزان مرتبط باشیم به طوری که علاوه بر مرور و تثبیت محفوظات، هفته‌ای دو صفحه حفظ جدید داشته باشند.

زارعی با تأکید بر اینکه دوره‌های مؤسسه رایگان است، بیان کرد: به دلیل برگزاری دوره‌ها در منطقه محروم بلبل‌آباد بشاگرد، کلاس‌ها کاملا رایگان وبدون دریافت شهریه‌ای برگزار می‌شود و از طرف دیگر حتی مربیان مجموعه نیز بدون دریافت حق‌الزحمه با مؤسسه همکاری می‌کنند.

یادآور می‌شود، فعالیت مؤسسه قرآنی محمد رسول‌الله(ص)روستای بلبل‌آباد بشاگرد از سال 1390 با ثبت‌نام 150 قرآن‌آموز از روستای بلبل‌آباد بشاگرد، به صورت روزانه آغاز شد و در سال 1395 شروع کردی و از سال 95 دور‌ه‌های شبانه‌روزی با پذیرش قرآن‌آموز و علاقه‌مند به حفظ کلام وحی از کل استان هرمزگان، برگزار شد.

انتهای پیام
captcha