تولیدات محرمی ایکنا را در «انا من حسین» تماشا کنید
کد خبر: 4075114
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹

تولیدات محرمی ایکنا را در «انا من حسین» تماشا کنید

همزمان با فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سالروز شهادت اباعبدالله الحسین(ع)، ایکنا با تولید ویژه‌برنامه‌های دیداری و شنیداری، علاوه بر هم‌وطنان ایرانی، از محبان اهل بیت(ع) در سراسر جهان دعوت می‌کند تا تولیدات چند‌رسانه‌ای این خبرگزاری را در ماه عزای حسینی دنبال کنند.

تولیدات چندرسانه‌ای ایکنا ویژه محرم الحرام

خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با هدف پوشش‌دهی مخاطبان این رسانه در داخل و خارج از کشور به تولید محتوای الکترونیک و چندرسانه‌ای ویژه ایام شهادت سالار شهیدان اباعبدالله(ع) پرداخته است. تولیداتی که در پرونده خبری  «أنا من حسین» بر روی تارنمای ایکنا قابل مشاهده است.

امسال نیز همچون سنوات گذشته، مجموعه تولیدات چندرسانه‌‌ای با محوریت؛ شعور عاشورایی علاوه بر زبان فارسی در پنج زبان عربی، انگلیسی، ترکی استانبولی، پرتغالی و فرانسه نیز برای مخاطبان این رسانه تولید و به مرحله نشر رسیده است. 

از جمله ویژه‌برنامه‌های محرمی در حوزه شنیداری تولید پادکست‌های ادبی «با کاروان شهادت» است که در ۱۳ قسمت طی ایام عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدالله حسین(ع) به سمع و نظر مخاطبان می‌رسد.

از دیگر تولیدات چندرسانه‌ای ایکنا در ایام محرم مجموعه دیداری «روز شمار محرمی» در 10 قسمت، بررسی هنر تعزیه در مجموعه «میراث مرثیه» در ۱۷ قسمت، «ادبیات عاشورایی» در ۱3 قسمت و «نمادهای عاشورایی در هنر اسلامی» است که طی ۲ قسمت در تارنمای ایکنا و دیگر شبکه‌های اجتماعی این رسانه قابل مشاهده خواهد بود.

محمدرضا سنگری، نویسنده و عاشوراپژوه هم در سلسله مباحثی که در ۱۲ قسمت به مناسبت ایام محرم در خبرگزاری ایکنا تولید شده به بیان نکاتی درباره اصحاب و یاران کمتر شناخته شده حضرت امام حسین(ع) می‌پردازد و مطالبی تاریخی را برای مخاطبان شرح می‌دهد.

تولیدات چندرسانه‌ای ایکنا

گروه اجتماعی ایکنا با توجه به نیاز مخاطبان به آشنایی با «زمینه‌های اجتماعی قیام عاشورا» به تولید گفت‌وگو و یادداشت‌هایی در این باره پرداخته است. معرفی «معروف‌های فراموش شده با نگاهی بر آیات و روایات» از دیگر محورهای تولید محتوا ویژه محرم در این گروه است.

در گروه فرهنگی نظر به گستره وسیع مطالب عاشورایی، نسبت به معرفی آثار مکتوب برتر در زمینه قیام امام حسین(ع) با عنوان «مکتوب محرم» و همچنین معرفی اشعار منتخب عاشورایی پرداخته‌ایم. «حماسه کربلا از دریچه هنر» و «تولیدات نمایشی عاشورایی؛ بایدها و نبایدها» و سوژه دیگری با عنوان «معارف حسینی در جلوه‌های ادبی» که در گفت‌وگو با صاحب‌نظران و اهالی ادب و هنر پرداخته است.

همچنین، مجموعه دیداری «تکیه‌ها» و «روانشناسی محرم» نیز در دست تهیه و تولید بوده که طی این ایام تقدیم نگاه مخاطبان خواهد شد.

از دیگر تولیدات چندرسانه‌ای، طرح‌نوشته «امام حسین(ع) در کلام بزرگان» در 13 قسمت است که طی دهه نخست محرم آماده انتشار شده و مطالب متنوعی را درباره واقعه کربلا در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

گروه عکس ایکنا نیز ضمن پوشش تصویری مراسم و عزاداری‌های سطح شهر تهران به پوشش عزاداری‌های اصیل کشور در قالب عنوان «حسینیه ایران» می‌پردازد.

منابر مجازی ایکنا برای مخاطبان بین‌الملل

نظر به استقبال چشمگیر مخاطبان رسانه قرآن از تولیدات چندرسانه‌ای که در بستر شبکه‌های اجتماعی سایت ایکنا نیز قابل دسترسی است، تحریریه بین‌الملل خبرگزاری ایکنا همچون سال گذشته با تولید مجموعه منابر مجازی به دیگر زبان‌ها بر دامنه مخاطبان قرآن‌دوست و پیرو اهل بیت(ع) از دیگر کشورها افزوده است.

تولیدات چندرسانه‌ای ایکنا برای مخاطبان خارجی

قدیر آکاراس، رئیس مجمع علمای اهل بیت(ع) ترکیه از جمله سخنرانان خارجی است که در  مجموعه‌ای 10 قسمتی با عنوان «انعکاس واقعه عاشورا» که در استدیوی شبکه 14 ترکیه ضبط شده است به بیان ارزش‌ها و ابعاد اجتماعی واقعه کربلا به زبان ترکی استانبولی می‌پردازد.

قدیر آکاراس، رئیس مجمع علمای اهل بیت ترکیه

حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ میرزا عباس، مدیر داخلی حوزه علمیه انگلستان، دیگر سخنران خارجی و کارشناس محرمی ایکنا است که در برنامه‌ای با عنوان «تأملی در عاشورا» نکاتی را در باب پیام‌های قیام امام حسین(ع) به زبان انگلیسی بیان می‌دارد. صحبت‌های او که در استدیوی مرکز اسلامی انگلیس ضبط شده، بینندگان را به تفکری عمیق‌تر در مورد ماهیت این قیام دعوت می‌کند.

حجت‌السلام والمسلمین شیخ میرزا عباس، مدیر داخلی حوزه علمیه انگلستان

حجت‌الاسلام مجتبی رحمتی، مدرس زبان فرانسه و مطالعات اسلامی در جامعة المصطفی(ص) العالمیه نیز در 15 قسمت به زبان فرانسه به موضوع نقش کودکان و نوجوانان در قیام عاشورا می‌پردازد. این برنامه به سفارش خبرگزاری ایکنا در استدیو نسیم رحمت قم تولید شده  است.

حجت‌الاسلام مجتبی رحمتی، مدرس زبان فرانسه حوزه علمیه انگلستان

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین سیدخلیل باستان، پژوهشگر حوزه معارف اسلامی هم در 15 قسمت به زبان عربی در استدیو مبین سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور وابسته به جهاد دانشگاهی به موضوع مبانی قرآنی نهضت امام حسین(ع) می‌پردازد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خلیل باستان، پژوهشگر حوزه معارف اسلامی

حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حسین خلیل لو، رئیس مرکز امام مهدی(عج) برزیل نیز دیگر سخنران خارجی ایکنا است که در 15 قسمت به زبان پرتغالی به موضوع عبرت‌های عاشورا پرداخته است. این مجموعه نیز به سفارش خبرگزاری ایکنا در استدیو نسیم رحمت قم تولید شده  است.

شیخ حسین خلیل لو، رئیس مرکز امام مهدی(عج) برزیل

خبرنگار: اشرف بصیری

انتهای پیام
captcha