هشدار نسبت به توسعه باب‌المغاربه توسط رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4075145
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۶

هشدار نسبت به توسعه باب‌المغاربه توسط رژیم صهیونیستی

سازمان‌های اسلامی در قدس نسبت به وجود طرح‌های شهرک‌سازی برای گسترش و توسعه باب‌المغاربه هشدار دادند.

به گزارش ایکنا، به نقل از حُسنی، هیئت‌های اسلامی در قدس نسبت به تشدید و افزایش دعوت‌ها و درخواست‌های تحریک‌آمیز از سوی گروه‌های موسوم به «گروه‌های معبد» هشدار داده‌اند.

این گروه‌ها اخیراً طرحی جدید و خطرناک را منتشر کرده و خواستار گسترش باب المغاربه ـ که کلیدهای آن از زمان اشغال قدس در سال 1967 توسط رژیم صهیونیستی مصادره شده است ـ شده‌اند.

هیئت‌ها و مقامات اسلامی امروز در بیانیه‌ای تأکید کردند که این طرح‌ها و تهدیدهای افراط‌‌گرایان مورد حمایت و پشتیبانی دولت اشغالگر اسرائیل است.

گروه‌های افراطی صهیونیستی، خواستار برداشتن بقایای تپه خاکی تاریخی مربوط به دوره اسلامی (تلة باب المغاربة) و برداشتن پل چوبی متصل به باب المغاربه از وسط میدان براق شده‌اند و در مقابل، درخواست ساختن یک پل ثابتِ بزرگ و عریض را ارائه کرده‌اند که برای ورود یهودیان به مسجدالاقصی مناسب باشد.

این فراخوان‌ها همزمان با تحریکاتی است که در آن گروه‌هایی از افراط‌گرایان یهودی برای برگزاری یورشی بی‌سابقه به مسجدالاقصی بسیج می‌شوند. آن‌ها خود را برای مراسم سالگرد تخریب معبد مورد ادعای خود در نهم آگوست آماده می‌کنند.

مراجع اسلامی در قدس (شورای اوقاف و شئون اسلامی و بقاع متبرکه، هیئت عالی اسلامی، دارالافتای فلسطین، دیوان قاضی‌القضات و اداره اوقاف اسلامی و امور مسجدالاقصی) بر مخالفت خود با این توطئه‌ها و هجوم‌های غیرقانونی به مسجدالاقصی اعلام کردند. این درحالی است که تدابیر شدیدی در جریان است تا از ورود مسلمان به مسجدالاقصی و اقامه نماز در آن جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام
captcha