ارائه خدمات شبانه‌روزی به بانوان زائر در حرم حسینی
کد خبر: 4075571
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵

ارائه خدمات شبانه‌روزی به بانوان زائر در حرم حسینی

بیش از هزار نیروی خادم و داوطلب شعبه «زینبیات» آستان حسینی برای ارائه خدمات 24 ساعته به بانوان زائر حرم امام حسین(ع) در کربلا در دهه اول محرم بسیج شده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از آستان حسینی، کاظم موسوی، ناظرکل شعبه زینبیات وابسته به اداره حفظ نظم آستان حسینی در این باره گفت: با اهتمام به توصیه‌های مرجعیت دینی، شیخ عبدالمهدی کربلایی، تولیت آستان مقدس حسینی و «حسین رشید العبایجی»، دبیرکل این آستان، نشست‌های مفصلی با حضور رؤسای بخش‌های مسئول برگزار شد تا برای احیای مراسم عاشورا در کربلا، خدمات لازم به همه زائران داخلی و خارجی داده شود.

وی افزود: شعبه زینبیات وظایف متعدد و مهمی در این ایام دارد که جنبه‌های امنیتی، خدماتی، تشکیلاتی و بهداشتی را شامل می‌شود و در همین راستا، دوره‌هایی به منظور ارائه آموزش‌های لازم به خادمان این شعبه با هدف تعامل مناسب با بانوان زائر هنگام زیارت تا زمان خروج از حرم، برگزار شده است.

کاظم موسوی تصریح کرد: فراهم‌کردن آب شرب برای بانوان زائر در داخل و خارج از صحن حرم و ساماندهی سیستم‌های تهویه و خنک‌کننده با هماهنگی پروژه‌های مهندسی نیز از  مسئولیت‌های شعبه زینبیات برای خدمت‌رسانی به زائران است.

وی همچنین ساماندهی تردد زائران برای اطمینان از روند و جریان وسیع تردد، ایجاد راهروهای اضطراری در صورت بروز شرایط غیرمنتظره برای تخلیه به موقع زائران، استقرار صندوق کمک‌های اولیه و گروه‌های پرستاری و پزشکی برای معالجه به موقع و انتقال بیماران در شرایط اضطراری به بیمارستان‌های وابسته به آستان حسینی را از دیگر فعالیت‌هایی برشمرد که از سوی نیروهای خادم و داوطلب شعبه زینبیات در این ایام اجرا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha