ناتوانی آل سعود از حذف شعائر حسینی در قطیف
کد خبر: 4075770
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۹

ناتوانی آل سعود از حذف شعائر حسینی در قطیف

هرساله با فرارسیدن ماه محرم سخت‌گیری‌های رژیم سعودی نسبت به شیعیان منطقه قطیف تشدید می‌شود. با این حال و به رغم تمام تلاش‌هایی که از سوی حاکمان سعودی صورت گرفته، آنها در حذف شعائر حسینی و بزرگداشت محرم در مناطق شیعه‌نشین عربستان ناموفق بوده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، آخرین اطلاعات حاکی از آن است که مقامات سعودی تمام ابزار و توانی که در اختیار دارند را به کار گرفته‌اند تا برگزاری مراسم بزرگداشت شهادت امام حسین‌(ع) را تحت تأثیر قرار دهند.

براساس خبرهایی که در این زمینه منتشر شده است، مقامات سعودی بر خلاف سال‌های گذشته، امسال تصمیم گرفته‌اند تا انجام مراسم تنها به حسینیه‌ها محدود شود و از هر گونه مراسمی خارج از حسینیه‌ها جلوگیری می‌کنند و با هرگونه اقدامی که در جهت برگزاری مراسم حسینی در خیابان‌ها و کوچه‌ها صورت گیرد برخورد می‌کنند.

به گفته منابع آگاه، روند سختگیری‌ها در سال جاری به گونه‌ای است که مسیرهای منتهی به مکان‌های برگزاری مراسم از سوی نیروهای امنیتی بسته شده و عبور و رفتن به مکان برگزاری مراسم محدود شده است.

حتی در مواردی مثل سطح صدای بلندگوها، نحوه برافراشتن بنرها و پرچم‌ها بر فراز خانه‌ها و حسینیه‌ها هم از مواردی است که از سوی نیروهای امنیتی در آن دخالت می‌شود.

اما به رغم تمام این محدودیت‌ها، مردم در خیابان‌ها، محله‌ها و روستاهای قطیف دست از برگزاری مراسم محرم بر نمی‌دارند و در انجام این مراسم ثابت‌قدم هستند.

انتهای پیام
captcha