حفظ محیط زیست با کاشت هزار اصله درخت در مرکز اسلامی کانادا
کد خبر: 4075922
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱

حفظ محیط زیست با کاشت هزار اصله درخت در مرکز اسلامی کانادا

مسلمانان یک مرکز اسلامی در آلبرتای کانادا برای کمک به شادابی محیط زیست خود با تأسی به آموزه‌های اسلامی اقدام به اجرای طرح کاشت هزار اصله درخت در اطراف این مرکز کرده‌اند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از فورت مک مورای تودی، اعضای مسجد و مرکز اسلامی فورت مک موری، آلبرتا، برای محافظت از محیط زیست خود، 100 درخت را به عنوان اولین مرحله از طرح این مسجد برای کاشت هزار درخت در اطراف این عبادتگاه مسلمانان کاشتند.

محمد الزبیدی، رئیس مرکز الاسلام گفت: پیامبر ما می‌گوید که حتی در اواخر عمر، اگر دیدید که قیامت نزدیک است و درخت یا گیاه کوچکی در دست دارید، آن را بکارید.

وی افزود: این نشان می دهد که از نظر اسلام بسیار مهم است که تا آنجا که می‌توانید درخت بکارید.

الزبیدی ادامه داد که داشتن درختان و سرسبزی در محوطه مسجد بخشی از فرهنگ اسلامی است که جامعه را شاداب می‌کند و برای محیط زیست مفید است.

وی افزود : من می‌دانم که تغییرات زیادی در این منطقه رخ می‌دهد و افراد زیادی به دلیل شغل خود به مناطق مختلف نقل مکان می‌کنند. از اینکه توانستیم این پروژه را پیش ببریم سپاسگزاریم.

این مسجد که هر هفته حدود 2000 نمازگزار در آن حضور پیدا می‌کنند، دارای نمازخانه و سالن ورزشی است. فاز دوم مسجد نیز شامل زیرزمین و طبقه دوم در حال ساخت است.

انتهای پیام
captcha