مکتب امام حسین(ع) تا ابد کشتی نجات بشریت است
کد خبر: 4076826
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
در بیانیه سازمان فرهنگ تأکید شد؛

مکتب امام حسین(ع) تا ابد کشتی نجات بشریت است

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با صدور بیانیه‌ای به مناسبت فرارسیدن عاشورای حسینی تأکید کرد که مکتب امام حسین(ع) تا ابد کشتی نجات بشریت است.

به گزارش ایکنا، در این بیانیه تأکید شده است که مکتب و گفتمان برگرفته از حماسه عاشورای حسینی (ع) محصور در گذشته نیست و حال و آینده بشریت و مناسبات انسانی در جهان  را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

متن بیانیه بدین شرح است:

«بسمه تعالی

السّلام علیْک یا اباعبْداللّه وعلى الارْواح الّتى حلّتْ بفناّئک علیْک منّى سلام اللّه ابدا ما بقیت وبقى اللّیْل و النّهار و لاجعله اللّه آخر الْعهْد منّى لزیارتکمْ. السّلام على الْحسیْن وعلى علىّ بْن الْحسیْن وعلى اوْلاد الْحسیْن وعلى اصْحاب الْحسیْن.

فرا رسیدن عاشورای حسینی را بر دلدادگان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) تسلیت می‌گوییم. بازخوانی واقعه عاشورا و مصائبی که بر حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و خاندان و یاران باوفای ایشان رخ داد، فرصتی برای تجدید بیعت با مکتب حسینی و گام نهادن در مسیر حق‌طلبی و بندگی پروردگار است.

عاشورا، جلوه خضوع و تسلیم در برابر پروردگار و ایستادگی در برابر ظلم و ستم است. بی‌دلیل نیست که عاشورا پس از قرن‌ها به مثابه یک حماسه بی‌تکرار و بی‌همتا در تاریخ باقی مانده و تا ابد به عنوان  یک مکتب و گفتمان، انسان‌سازی می‌کند.

مکتب و گفتمان برگرفته از حماسه عاشورای حسینی (ع)، محصور در گذشته نیست و حال و آینده بشریت و مناسبات انسانی در جهان را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

عاشورا، روز تجدید بیعت با فرزند امیر المومنین علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) است. این تجدید بیعت آمیخته با معرفت، آگاهی، عزم و اراده است.

آری! مکتب امام حسین(ع) تا ابد کشتی نجات بشریت است و حماسه روز عاشورا، نماد و آیت این مکتب مقدس است. باشد که عزاداری تک تک دلدادگان اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) در رثای سالار شهیدان، توام با بینش و مسئولیت‌پذیری در قبال نشر ارزش‌های مکتب عاشورا و تثبیت این اصول و مبانی مقدس در جهان باشد. انشاالله

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

جواد پارسامهر

انتهای پیام
captcha