شرکت 300 البرزی در آزمون تخصصی حفظ قرآن
کد خبر: 4077952
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴

شرکت 300 البرزی در آزمون تخصصی حفظ قرآن

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان البرز از برگزاری آزمون تخصصی حفظ قرآن با 300 شرکت‌کننده خبر داد و گفت: از این تعداد 92 نفر موفق به کسب نمره قبولی شدند.

آزمون تخصصی حفظ قرآن

جواد ملازاده، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز از برگزاری آزمون تخصصی قرآن در این استان خبر داد و گفت: این آزمون هر سال در دو مرحله کتبی و شفاهی برگزار می‌شود. امسال مرحله کتبی این آزمون با حضور 300 شرکت‌کننده برگزار شد که از این تعداد 92 نفر موفق به کسب نمره قبولی شدند.

وی با اشاره به اینکه مرحله کتبی آزمون در سه رشته، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل برگزار شد، افزود: آزمون دارای ۱۵۰ پرسش بود که از هر جزء چهار سؤال ترجمه و یک سؤال حفظ مطرح می‌شود و حفاظ در صورت قبولی در بخش کتبی به آزمون شفاهی راه می‌یابند.

ملازاده با بیان اینکه مرحله شفاهی این آزمون نیمه اول شهریورماه سال جاری برگزار خواهد شد، گفت: این طرح هر سال در چهار مرحله از سوی سازمان دارالقرآن‌الکریم در سراسر کشور برگزار می‌شود.

این مسئول درباره چگونگی اعطای مدرک به قبول‌شدگان آزمون نیز توضیح داد: اعطای مدرک درجه یک معادل دکتری، مدرک درجه دو معادل فوق لیسانس و مدرک درجه سوم معادل لیسانس خواهد بود.

انتهای پیام
captcha