افزایش 71 درصدی جرایم علیه مسلمانان در کانادا
کد خبر: 4078647
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۸

افزایش 71 درصدی جرایم علیه مسلمانان در کانادا

براساس آمار اعلام شده از سوی مرکز آمار کانادا در فاصله سال‌های 2020 تا 2022 جرایم مربوط به نفرت‌انگیزی علیه مسلمان در این کشور افزایش داشته است.

به گزارش ایکنا، به نقل از رابطة علماء اهل السنة، جرایم ناشی از نفرت‌انگیزی علیه مسلمانان که به پلیس کانادا گزارش شده، 71 درصد افزایش یافته است. به گونه‌ای که از 84 مورد در سال 2020 به 144 مورد در سال 2021 افزایش یافته است. این درحالی است که در سال 2019، تعداد این نوع جرایم به 182 مورد رسیده بود.

بر اساس اعلام این مرکز، نمی‌توان حوادث مرتبط با نفرت‌انگیزی و جرایم گزارش‌شده توسط پلیس را به رویدادهای خاصی مرتبط کرد، اما رسانه‌ها و گفتمان عمومی می‌توانند به افزایش آگاهی نسبت به پدیده‌ای که واکنش‌های منفی را برمی‌انگیزد، کمک کنند.

شورای ملی مسلمانان کانادا در بیانیه‌ای در توییتر نوشت: ما تعدادی از مسلمانان کانادایی را به دلیل جرایم مربوط به نفرت‌انگیزی در سال 2021 از دست دادیم. این اعداد گویای همه چیز نیستند، ما می‌دانیم که تعداد واقعی بسیار بیشتر از آن چیزی است که در آمار نشان داده می‌شود.

افزایش جنایات ناشی از نفرت‌انگیزی علیه مسلمانان در سال 2021 با کشتن چهار عضو یک خانواده در استان انتاریو اتفاق افتاد، زمانی که یک کامیون به عمد اعضای این خانواده را زیر گرفت.

پلیس در آن زمان اعلام کرد که این حمله از پیش برنامه‌ریزی شده و با انگیزه نفرت‌انگیزی انجام شده است، در حالی که جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا آن را یک حمله تروریستی توصیف کرد.

انتهای پیام
captcha