نمایشگاه بین‌المللی کتاب استان کردستان برپا خواهد شد
کد خبر: 4078914
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰

نمایشگاه بین‌المللی کتاب استان کردستان برپا خواهد شد

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب استان کردستان با حضور ناشران برجسته کشوری و اقلیم کردستان عراق و کشورهای عضو اَکو در استان برپا می‌شود.

نشست بررسی طرح‌های هفتمین پایتخت کتاب ایران

به گزارش ایکنا از کردستان، سامان احمدی، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان امروز، 26 مردادماه در چهارمین نشست هماهنگی طرح‌های هفتمین پایتخت کتاب ایران اظهار کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی وظیفه همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها و نهادی فرهنگی و غیر فرهنگی سطح استان است.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی غیردولتی حوزه فرهنگ استان از جمله شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج، امور کتابخانه‌های عمومی، حوزه هنری انقلاب اسلامی و دانشگاه‌های سطح استان فعالیت‌های مناسبی در ترویج کتاب و کتابخوانی داشتند، لازم است این فعالیت به دبیرخانه هفتمین پایتخت کتاب ایران سنندج گزارش شود.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیان کرد: در این یک ماه اخیر چندین رونمایی از کتاب‌های شاخص انجام و حضور سنندج پایتخت کتاب ایران در سی‌و‌سومین نمایشگاه کتاب تهران و حضور مقامات کشوری در غرفه کردستان همراه با پوشش خبری لحظه به لحظه اخبار غرفه کردستان از سوی خانه کتاب کُردی از جمله برنامه‌های مهم این مدت بوده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های مستمر کتابخانه‌های عمومی افزود: جایگزین کردن کتب از رده خارج مخازن کتابخانه‌های عمومی استان با کتب جدید و موضوعی روز بسیار ضروری است، جهت حضور قوی در فضای مجازی ترویج و بارگذاری کتب دیجیتال و صوتی دارای مجوز در صفحات شبکه‎های اجتماعی هم از جمله برنامه‌های امور کتابخانه عمومی باشد.

احمدی گفت: سومین جایزه کتاب سال کردستان، جایزه ملی کتاب کودک که اخیرا فراخوان آن در سطح کشور منتشر شد و برپایی نمایشگاه کتاب بین المللی استان کردستان با حضور ناشران برجسته کشوری و اقلیم کردستان عراق و کشورهای عضو اَکو از جمله برنامه‌های در دست اجرای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان است.

وی در پایان تأکید کرد: در بعضی از این برنامه‌ها لازم است دستگاه‌های اجرایی فرهنگی مرتبط از جمله ورود جدی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به طرح جایزه کتاب کودک است، نصب اَلمان‌ها شهری مرتبط با کتاب و کتابخوانی و راه‌اندازی و نامگذاری یکی از پارک‌های شهر سنندج با عنوان بوستان کتاب نیز از جمله برنامه‌های مستمر شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج است.

انتهای پیام
captcha