پذیرایی فرهنگسرای منتظر در مصلی تهران از نمازگزاران
کد خبر: 4079010
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹

پذیرایی فرهنگسرای منتظر در مصلی تهران از نمازگزاران

همزمان با برپایی نماز جمعه در تهران، فرهنگسرای خاوران زیرمجموعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این هفته با برپایی غرفه‌های «فرهنگسرای منتظر» میزبان نمازگزاران است.

فرهنگسرای منتظر در مصلی تهران پذیرای نمازگزاران است

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه تحلیلی خبری فرهنگ و هنر، مجموعه ایستگاه‌های «فرهنگسرای منتظر» با انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری، دینی و تفریحی ـ سرگرمی همزمان با برپایی نماز پر فضیلت جمعه در تهران، میزبان نمازگزاران، فرزندان آنها و مردم شهر تهران خواهدبود.

فرهنگسرای منتظر این هفته 28 مردادماه از سوی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 15، فرهنگسرای خاوران میزبان نمازگزاران خواهد بود. برپایی «میز هنر» خوشنویسی با موضوع ائمه اطهار(ع) و محرم و ارائه محصولات تولید شده به نوجوانان با هدف آشنا ساختن کودکان و نوجوانان به این هنر ایرانی ـ اسلامی یکی از این ایستگاهاست. برپایی «نگار گذر» عکس و پوستر محرمی با هدف آشنا ساختن کودکان با حادثه کربلا از دیگر بخش‌های این ایستگاه خواهدبود.

همچنین برپایی ایستگاه «کتاب دوست همیشه ما»، نمایشگاه کتاب به ویژه کتاب قصه برای قشر سنی نوجوان و کودک با هدف پرکردن اوقات فرزندان به خواندن کتاب قصه در حاشیه برپایی نماز جمعه از دیگر ایستگاههای فرهنگسرای منتظر است.

آشنا کردن نوجوانان و کودکان با «باشگاه 100تایی‌های» سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و فرهنگسرای خاوران یکی دیگر از این موضوعات است. باشگاه کتابخوانی ۱۰۰تایی‌ها به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری در دو مرحله «تولد باشگاه» و «حیات باشگاه» میزبان رده‌های سنی کودکان هفت تا ۱۰ ساله و نوجوانان ۱۱ تا ۱۵ ساله است. هدف اصلی  این ایستگاه جذب کودکان و نوجوانان و دعوت از آنها برای پیوستن به باشگاه کتابخوانی فرهنگسرای منطقه زندگی آنهاست. همچنین ثبت نام رایگان در کتابخانه فرهنگسرای خاوران از دیگر بخش‌های این ایستگاه است.

برپایی «ایستگاه قصه‌های دینی ـ قرآنی» و پاسخ به سوالات احکام از دیگر بخش‌های فعالیت فرهنگسرای خاوران در ایستگاه‌های فرهنگسرای منتظر است. آشنایی کودکان و نوجوانان با فریضه‌های دینی به ویژه نماز با حضور کارشناس مذهبی و استفاده از شیوه‌های متناسب با درک و فهم کودکان از دیگر فعالیت‌های فرهنگسرای منتظر است.

برپایی «ایستگاه ورزشی و فکری» با هدف سنجش مهارت‌های حرکتی از اهداف این ایستگاه مهیج برای کودکان و نوجوانان است. بازی‌های فکری نیز با هدف پرورش خلاقیت برای مخاطبان این ایستگاه درنظر گرفته شده است.

یادآور می‌شود، غرفه فرهنگسرای منتظر هر هفته به همت یکی از فرهنگسراهای شهر تهران برپا می‌شود و این هفته فرهنگسرای خاوران در روز جمعه 28 مردادماه میزبان حضور نمازگزاران است.

انتهای پیام
captcha