هجوم نظامیان صهیونیست به نابلس
کد خبر: 4079014
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸

هجوم نظامیان صهیونیست به نابلس

در جریان هجوم نظامیان صهیونیست به نابلس یک جوان فلسطینی در درگیری‌های اطراف مقبره حضرت یوسف(ع) به شهادت رسید و بیش از 30 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از وفا، در پی هجوم نظامیان صهیونیست به شهر نابلس واقع در شمال کرانه باختری، یک جوان فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از 30 نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند. این درگیری‌ها در اطراف مقبره حضرت یوسف(ع) به وقوع پیوست.

به گفته منابع بیمارستانی، این شهید فلسطینی پس‌ از آنکه به طور مستقیم مورد اصابت گلوله جنگی از سوی نظامیان اشغالگر قرار گرفت به شدت مجروح شده و به بیمارستانی در نابلس منتقل شد اما در نهایت تلاش پزشکان برای نجات وی ناکام ماند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر فلسطین در این رابطه اعلام کرد: مجموعاً در درگیری‌های نابلس بیش از 35 نفر مجروح شدند که 3 مورد از آن‌ها به دلیل شدت جراحات وارده برای درمان به بیمارستان نابلس منتقل شدند.

بر اساس این گزارش 4 نفر در این درگیری‌ها با گلوله جنگی مجروح شدند که حال 3 نفر از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

روز گذشته نیز شهر نابلس شاهد درگیری مسلحانه و خشونت‌آمیز نیروهای اشغالگر با شهروندان فلسطینی بود که در پی آن نیروهای مقاومت نیز اقدام به تیراندازی به سمت نظامیان صهیونیست کردند.

به گفته منابع محلی شمار زیادی از نظامیان اشغالگر به دو خیابان القدس و عمان و اطراف مقبره حضرت یوسف(ع) در شرق نابلس و دو اردوگاه عسکر و بلاطه حمله‌ور شده و اقدام به تیراندازی و شلیک نارنجک صوتی و اشک‌آور نمودند که در پی آن ده‌ها نفر دچار خفگی شدید شدند.

منابع مطبوعاتی اعلام کردند نظامیان اشغالگر حضور خود در شهر نابلس را تقویت کرده‌اند. به دست گرفتن کنترل مقبره حضرت یوسف(ع) به دلیل اهمیت تاریخی و مذهبی آن همواره یکی از اهداف مهم صهیونیست‌های افراطی بوده است.

انتهای پیام
captcha