مسئولان از بحران آبی شهرکرد عبرت بگیرند
کد خبر: 4079187
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷
حجت‌الاسلام نکونام:

مسئولان از بحران آبی شهرکرد عبرت بگیرند

امام‌جمعه شهرکرد با اشاره به بحران آب شُرب شهرکرد و چند شهر و روستای دیگر، گفت: از مسئولان امروز تقاضای عاجزانه دارم که از این شرایط عبرت بگیرند و کارها را عالمانه و متخصصانه و دانش‌بنیان به معنای واقعی انجام دهند.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهامحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد امروز ۲۸ مردادماه در نماز جمعه شهرکرد با اشاره به مسئله برجام و تقدیر از ایستادگی مذاکره‌کنندگان در این مسئله، اظهار کرد: آمریکا شیطان بزرگ است و باید از او حذر کرد تا چیزی را تحمیل نکند، تحریم‌ها باید برداشته شود و راستی‌آزمایی باید صورت گیرد، تضمین قطعی نیز حتماً باید با جدیت گرفته شود.

وی با ذکر اینکه ایران در شرایط تحریمی، ماهواره به فضا پرتاب می‌کند، ادامه داد: ایران راه خود را طی می‌کند و به عنوان حامی سرسخت مقاومت پرچم آن‌را بالا نگه داشته و در جنگ سه‌روزه اخیر صهیونیست‌ها با نوار غزه مشاهده شد که در مقابل یک گروه جهاد اسلامی صهیونیست‌ها بیش از سه روز نتوانستند مقاومت کنند. آنان توخالی هستند و مقاومت به برکت اقتدار انقلاب اسلامی قوی است.

مسجد؛ پایگاه تربیت

نکونام با یادآوری روز جهانی مسجد در ۳۰ مردادماه، بیان کرد: داعش در همین ایام پیش رو حرمین مطهر امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) را در سامراء تخریب کرد، همچنین شهادت امام سجاد(ع) را در پیش رو داریم؛ این امام همام مانند دیگر اولیای الهی دردشناس بودند و درمان را دنبال کردند.

وی افزود: درد جامعه آن زمان دنیاگرایی بود و به دلیل همین گرایش، حسین بن علی(ع) در کربلا آن مصائب را دیدند، امام زین‌العابدین(ع) درمان را در دعا و معنویت دیدند تا به برکت دعا، اقبال خداوند متعال شامل حال همگان و مسائل برای مردم تبیین شود. امروز نیز همین خطر متوجه ماست، گرایش به دنیا امام حسین(ع) را به مسلخ برد و لذا باید به سمت دین و معنویت رفت و مساجد را آباد کرد.

امام‌جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه مساجد پایگاه تربیت هستند، افزود: پیامبر(ص) اولین کار در بدو ورود به مدینه و شکل‌دهی جامعه اسلامی مسجد ساختند چرا که مسجد کانون اصلاح، آبادانی، مقاومت و ایستادگی است و برای نظام اسلامی و جامعه مهدوی کادرسازی می‌کند. اشکالات زیاد است اما نباید منجر به این شود که مسجد متروکه شده و خالی بماند.

نکونام با اشاره به دغدغه خود برای چگونگی بیان مسئله آب شرب شهرکرد و لزوم رعایت تقوای الهی در این راستا، اظهار کرد: نخست آنکه از مسئولان امروز تقاضای عاجزانه دارم که از این شرایط عبرت بگیرند و کارها را عالمانه و متخصصانه و دانش‌بنیان به معنای واقعی انجام دهند؛ تمام مشکلاتی که اینروزها مردم با آن مواجه شدند ناشی از کم‌دقتی مسئولان گذشته بوده است که برخی از آن‌ها را در شورای اداری استان برشمردم.

وی ادامه داد: امید است که تمام وقایع گذشته هم با دقت بررسی و هم برطرف شود و هم چراغ راه آینده مسئولان قرار گیرد.

نکونام با انتقاد از برخی مسئولان که شرایط بحرانی آب شرب استان را گل و بلبل نشان دادند، گفت: برخی مسئولان برای آنکه خودشان زیر سوال نروند، در این واقعه که مردم بسیار دچار مشکل و شرایط دشوار شدند، به‌ویژه برای بالادستی‌ها این گزارش‌ها را دادند؛ بگذارید مشکل پیدا کنیم و زیر سوال برویم اما مشکل مردم باید حل شود و کاری نکنیم که حضور همه‌جانبه و اقدام به‌موقع انجام نگیرد و مشکلات مردم تداوم و افزایش یابد.

مشکلات آب استان درست منتقل نشد

امام‌جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه مشکل آب استان درست منتقل نشد، اضافه کرد: بنده نامه‌ای را نوشتم و رونوشت آن به مراکز مختلف ارسال شد، دو روز قبل نیز این موضوع در هیئت دولت مطرح و به وزیر نیرو مأموریت داده شد که پیگیر حل این مشکل باشند، امیدواریم به زودی وضعیت پایدار را در مسئله آب شاهد باشیم.

نکونام با قدردانی از تلاش‌ها و تلاشگران در حل مسئله آب و با بیان اینکه این موضوع درون‌استانی بود، تصریح کرد: این موضوع مسئله میان استان‌ها و چالش‌های آبی بین استانی نبود؛ درواقع آبی که برای شُرب شهرکرد و چندین شهر و روستا در مدار بود، به‌ هر دلیلی به‌صورت ناگهانی گل‌آلود و از چرخه آبرسانی خارج شد، در این مقطع طرح‌های جایگزین می‌بایست با دقت و سرعت شناسایی و عملیاتی می‌شدند تا وارد مدار شوند.

خطیب جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه جایگزینی این طرح‌ها یک کار بزرگ ملی بود، گفت: همه پای کار آمدند، استان‌های مختلف و عوامل ستادی وزارت نیرو و مسئولان استانی همه پای کار آمدند و انصافاً کار جهادی بزرگی انجام شد؛ بنده از نزدیک در جمع همه بخش‌ها حاضر می‌شدم و شاهد تلاش‌های شبانه‌روز و ابا نداشتن از اختصاص هزینه بودم که البته رسانه‌ای نکردم.

نکونام بیان کرد: مهم‌تر از همه باید قدردان مردم صبور و فهیم باشیم که بیشترین سختی‌ها متوجه آنان بود اما با نجابت همراهی کردند؛ این سختی‌ها حس می‌شد و حمل دبه‌های آب تا طبقات بالا دشوار است. همه ما این وضعیت و حداقل میزان آب در خانه را تجربه کردیم، این نجابت و صبوری مردم که در دیگر عرصه‌ها نیز از این مردم شاهدیم در طی این روزها اتفاق افتاد اما امیدواریم از این صبوری مردم استفاده بد نشود و زودتر و بهتر به داد مردم برسند و مشکلات را سریع‌تر و عالمانه‌تر حل کنند.

عدالت رسانه‌ای را در بحران آبی استان کمتر شاهد بودیم

امام‌جمعه شهرکرد با اشاره به انتظار به‌حق مردم از رسانه ملی مبنی بر پرداختن به موضوع آب، تأکید کرد: رسانه ملی و استانی باید بیش از اینها به این موضوع می‌پرداخت تا رسانه‌های بیگانه نتوانند موج‌سواری کنند و خود را دلسوزتر از مسئولان نشان دهند، عدالت رسانه‌ای را در بحران آبی استان کمتر شاهد بودیم و امید است در آینده شاهد این کم‌لطفی‌ها نباشیم. از مسئولان ملی نیز انتظاراتی وجود دارد که به آنان منتقل شده است تا عنایت و توجه بیشتری به این گونه مسائل داشته باشند.

نکونام تصریح کرد: در کنار تمام این تلخی‌ها و نگرانی‌ها بشارتی شیرین و دستاوردی خوب نیز همراه مردم شده است و زیرساخت قابل توجهی ایجاد شده تا دغدغه و انتظار همه مردم استان در این مقطع رفع شود و عرصه لازم ایجاد شده است که آثار آن را به زودی خواهیم دید.

انتهای پیام
captcha