برگزاری 3 دوره تربیت مربی قرآن در شیراز، کازرون و استهبان
کد خبر: 4079259
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
از سوی مؤسسه بیت‌الاحزان در حال انجام است؛

برگزاری 3 دوره تربیت مربی قرآن در شیراز، کازرون و استهبان

مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از برگزاری همزمان سه دوره تربیت مربی قرآن خبر داد.

دوره تربیت مربی قرآنبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از برگزاری همزمان سه دوره تربیت مربی قرآن در سه نقطه کشور توسط این مؤسسه خبر داد.

وی با اشاره به اینکه دوره فوق ویژه بانوان حافظ کل قرآن مؤسسه بیت الاحزان است، افزود: در دوره 10 روزه تربیت مربی قرآن، حافظان با نحوه چگونگی تدریس سه درس روخوانی و روا‌ن‌خوانی، تجوید و حفظ قرآن کریم آشنا می‌شوند.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور درباره شهرهای برگزارکننده دوره اظهار کرد: در حال حاضر 30 نفر از حافظان کازرون، قائمیه و نورآباد به میزبانی شهرستان کازرون و 38 نفر از حافظان شیراز در شهر شیراز مشغول فراگیری روش‌های مربیگری قرآن هستند.

شاهسونی ادامه داد: دوره تربیت معلم در این دو شهرستان از 22 مردادماه آغاز شده و تا پایان ماه جاری ادامه خواهد داشت، اما دوره‌ای نیز از 25 مرداد در شهرستان استهبان آغاز شده است که این دوره سوم شهریورماه پایان خواهد یافت.

مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان گفت: در دوره استهبان 45 حافظ کل قرآن از شهرستان‌های داراب، زرین‌دشت، ارسنجان، قیر و کارزین، فراشبند، فیروزآباد و لار در استان فارس و همچنین استان‌های خوزستان، یزد، کرمان و هرمزگان حضور دارند.

وی بیان کرد: علاوه بر کلاس‌های آموزش روش تدریس، کلاس‌های روش جذاب‌سازی کلاس‌ها، روش‌های جذب قرآن‌آموزان، روانشناسی، اخلاق و برنامه مرور محفوظات نیز جهت شرکت‌کنندگان دوره برگزار خواهد شد و در پایان دوره به نفراتی که نمره قبولی را کسب کنند گواهی دوره تربیت مربی قرآن اعطا خواهد شد.

شاهسونی با بیان اینکه تا پایان سال، دو دوره تربیت مربی عمومی قرآن دیگر را نیز برگزار خواهیم کرد، گفت: هم اکنون 50 حافظ دیگر داوطلب شرکت در دوره شده‌اند که برای 30 داوطلب جنوب کرمان در شهر نودژ و جهت 20 داوطلب استان‌های قم، تهران و آذربایجان غربی در شهر قم این دوره‌ها را برگزار خواهیم کرد. ضمن اینکه دوره تربیت معلم مهد و پیش دبستانی نیز به زودی برگزار خواهد شد که جزئیات آن را در آینده اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: مؤسسه بیت‌الاحزان در به کارگیری نیروهای آموزشی مؤسسه دقت لازم را دارد و روند آموزشی مؤسسه همواره به گونه‌ای بوده است که حافظان دارای گواهی دوره‌‌های تربیت مربی مؤسسه می‌توانند در شعب مؤسسه به تدریس قرآن بپردازند.

همچنین در خبر دیگری از این مؤسسه آمده است؛ این مؤسسه امسال نیز به مانند سال‌های گذشته، در مسیر راهپیمایی اربعین موکب قرآنی با عنوان «بیت‌الاحزان» نزدیک مسجد سهله در منطقه کوفه شهر نجف اشرف برپا می‌کند.

برگزاری محافل انس با قرآن با دعوت از قاریان ایران و عراقی در محل موکب و مسجد سهله، اجرای طرح «اربعین قرآنی» با محوریت حفظ جزء سی‌ام قرآن تا اربعین، اجرای «پویش ختم قرآن ثقلین» در موکب بیت‌الاحزان با محوریت تلاوت یک جزء از قرآن به نیابت از یکی از شهدای کربلا با ارسال پیامکی عدد 72 به شماره 5000461578 از جمله برنامه‌های این موکب خواهد بود.

یادآور می‌شود، اجرای «پویش ختم قرآن ثقلین» همزمان با آغاز ماه محرم و ایام شهادت اباعبدالله الحسین(ع) تا کنون 28 ختم کامل قرآن کریم انجام گرفته است. همچنین ایاب و ذهاب حافظانی که در این موکب حضور پیدا کنند بر عهده بیت‌الاحزان خواهد بود.

انتهای پیام
captcha